REKLAMA

Ups... Błąd 404

Przepraszamy, ale strona, której szukasz nie istnieje.

„Jesus Christ Superstar” czyli rozjuszony tłum skazuje Jezusa na śmierć. Premiera w Operze Lubelskiej

Rock opera Andrew Lloyda Webbera i Tima Rice'a o ostatnich dniach życia Jezusa Chrystusa została zagrana premierowo 23 marca 2024 roku przez Operę Lubelską w Centrum Spotkania Kultur. W przedstawieniu wyreżyserowanym przez Tomasza Mana mamy na scenie silne osobowości. Muzycznie spektakl był sprawnie poprowadzony przez Rubena Silvę. Orkiestra Opery Lubelskiej została wzbogacona o dobrze brzmiący band rockowy.

„Sztuka to pokój” i „Zacznijmy marzyć”. 27 marca 2024 roku obchodzimy 62. Międzynarodowy Dzień Teatru

Międzynarodowy Dzień Teatru, wspólne święto ludzi sceny i widzów obchodzone jest od ponad sześćdziesięciu lat. Co roku w tym dniu wygłaszane jest orędzie przygotowane przez wybitną osobistość świata sztuki. „Sztuka to pokój” głosi w swoim przesłaniu norweski pisarz, laureat Nagrody Nobla 2023 w dziedzinie literatury, Jon Fosse. „Zacznijmy marzyć” – mówi Jakub Skrzywanek, reżyser i dyrektor artystyczny Teatru Współczesnego w Szczecinie, autor orędzia polskiego.

Jak można dać się zaczarować baśnią. „Piękna i bestia” w Teatrze Muzycznym w Poznaniu

Spektakle musicalowe w Teatrze Muzycznym w Poznaniu budzą we mnie wzruszenie swoją wyrafinowaną prostotą, bezpośredniością wyrazu i naturalnym wdziękiem. Utożsamiamy się w tej scenicznej baśni nie tylko z Piękną i Bestią. Oglądałem przedstawienie 17 lutego 2024 roku. To nie jest nowy spektakl, ale artyści grali i śpiewali jakby to była premiera. To także zasługa orkiestry pod dyrekcją Tomasza Szymusia.

Polscy artyści na świecie: Paweł Konik debiutuje jako Orestes w „Elektrze” Ryszarda Straussa w Operze Państwowej w Stuttgarcie

Polski baryton od sezonu 2018/2019 jest członkiem zespołu Staatsoper Stuttgart. W sezonie 2023/2024 występuje na tej scenie jako Ford w „Falstaffie” Giuseppe Verdiego oraz Donner w „Złocie Renu” Ryszarda Wagnera. 27 marca 2024 roku po raz pierwszy wystąpi w partii Orestesa w „Elektrze” Ryszarda Straussa.

„Poławiacze pereł” Bizeta w Operze Śląskiej czyli okrutna baśń dla dorosłych

Przedstawienie można uznać za tradycyjne, przygotowane z myślą przede wszystkim o publiczności, która chciałaby się oderwać od codziennych trosk i przenieść się w nierealny świat. Reżyser podążył za nieco naiwnym librettem i mógł sobie pozwolić na pewną swobodę twórczą w przedstawieniu opowieści, przypominającej okrutną i egzotyczną baśń dla dorosłych.

W marcu 2024 roku odeszli dwaj wielcy kompozytorzy: Aribert Reimann i Péter Eötvös

Obaj pisali także opery. Wielkim sukcesem Ariberta Reimanna były takie dzieła jak „Lear” i „Zamek”, skomponowane na bazie słynnych dzieł literackich. Péter Eötvös jest autorem „Trzech sióstr”, w prapremierze wszystkie partie wykonywane były przez mężczyzn. W Polsce pokazano scenicznie trzy jego dzieła: „Lady Sarashinę”, „Anioły w Ameryce” i „The Golden Dragon”. Reimann zmarł w Berlinie w wieku 88 lat, Eötvös w Budapeszcie w wieku 80 lat.

Polscy artyści na świecie: Gabriela Legun w „Rivoluzione” i „Nostalgii”, verdiowskim pasticciu operowym Krystiana Lady w La Monnaie w Brukseli

Dwuczęściowa produkcja łączy w sobie fragmenty szesnastu wczesnych oper Giuseppe Verdiego i opowiada nową historię. Projekt rozgrywa się w ramach dwóch odrębnych przedstawień operowych: „Rewolucja” i „Nostalgia”. Polski reżyser Krystian Lada jest autorem scenariusza i inscenizacji w słynnym brukselskim teatrze La Monnaie, w obsadzie znalazła się także polska sopranistka Gabriela Legun, która występować będzie w obu spektaklach. Premiera odbyła się 22 i 23 marca 2024 roku. Oba tytuły będą dostępne na platformie Operavision.

21. edycja festiwalu Misteria Paschalia w Krakowie w dniach 25 marca – 1 kwietnia 2024 roku

Osiem dni, dziesięć lokalizacji, kilkadziesiąt wydarzeń… W tym roku kierownictwo artystyczne nad festiwalem Misteria Paschalia objął dobrze znany krakowskiej publiczności Vincent Dumestre, założyciel, dyrektor artystyczny i dyrygent zespołu Le Poème Harmonique. Fundamentem, na którym został oparty program, jest połączenie dziedzictwa muzycznego i architektonicznego.