Ups... Błąd 404

Przepraszamy, ale strona, której szukasz nie istnieje.

Odeszła Irena Brodzińska, legenda polskiej sceny operetkowej

Śpiewaczka, tancerka, aktorka teatralna i filmowa związana była przede wszystkim ze Szczecinem, ale podczas swojej długiej kariery występowała na wielu polskich scenach. W 2017 roku w Operze na Zamku świętowano benefis jej 60-lecia pracy artystycznej, na scenie pojawiła się wraz ze swoją córką Grażyną i wnuczką Natalią. Irena Brodzińska miała 91 lat.

Prezydencja Polski w Radzie Unii Europejskiej. Uroczysta Gala w Teatrze Wielkim...

W programie znajdą się utwory Radzimira Dębskiego: „Hoax”, „Crux”, „Odrodzenie”, „Tren Warszawskiego Getta” oraz prapremiera kompozycji „Ukłon”, która nawiązuje do dziedzictwa największych polskich twórców muzycznych, podkreślając znaczenie kultury jako mostu łączącego narody Europy. Koncert transmitowany będzie przez TVP1 i TVP Polonia.

Polscy artyści na świecie: Piotr Beczała jako Radames w premierze „Aidy”...

The Metropolitan Opera w Nowym Jorku, wzorem lat ubiegłych, także w 2024 roku na 31 grudnia zaplanowała premierę nowej produkcji. „Aidę” Giuseppe Verdiego przygotowali Michael Mayer (reżyseria) i Yannick Nézet-Séguin (kierownictwo muzyczne). W obsadzie spektakli znalazł się polski tenor Piotr Beczała (Radames), któremu partnerują Angel Blue w roli Aidy i Judit Kutasi jako Amneris.

Miłosne wyznania tańca i śmierci. Tomasz Konieczny i Lech Napierała w...

Tomasz Konieczny wystąpi 22 stycznia 2025 roku w Filharmonii Łódzkiej. Artysta z towarzyszeniem pianisty Lecha Napierały zaprezentuje recital składający się z pieśni Stanisława Moniuszki i Mykoli Łysenki, kompozytorów uznawanych za twórców polskiej i ukraińskiej opery narodowej, ale zaprezentuje też cykl Ryszarda Wagnera „Wesendonck-Lieder”. Dopełnieniem wieczoru będą legendarne „Pieśni i tańce śmierci” Modesta Musorgskiego.

Dyrygent, jak i menadżer, muszą być niczym kapitan statku: rozmowa z...

„Tadeusz Baird to patron, który fascynuje”. Rafał Kłoczko opowiada w rozmowie z Tomaszem Pasternakiem o swojej drodze artystycznej, wizji zarządzania Filharmonią Zielonogórską, a także wartości muzyki Tadeusza Bairda, którego kompozytorska twórczość nie jest obecna na polskich scenach filharmonicznych.

Pusta noc, tragedia miłosna i mory. „Wolô Boskô” na scenie Teatru...

Trudno będzie zapomnieć wielką kreację Danuty Stenki w roli Białki, której towarzyszy znakomity wokalnie i aktorsko baryton Damian Wilma, pomysłodawca tej produkcji, a także, wraz z reżyserem Jarosławem Kilianem, współautor scenariusza. Opracowania pieśni kaszubskich do tego przejmującego spektaklu, pełnego ludowych wierzeń i magii podjął się Łukasz Godyla, dopełniając muzycznie mroczny dramat opowieści.

Marta Kluczyńska, Łukasz Długosz i Filharmonicy Zielonogórscy. Premiera nowego nagrania „Colas...

Filharmonia Zielonogórska dzięki dofinansowaniu pochodzącym ze środków z Krajowego Planu Odbudowy nagrała arcydzieło swojego Patrona, jakim jest suita w dawnym stylu pt. „Colas Breugnon”. Do udziału w projekcie zaproszono znakomitych artystów: flecistę Łukasza Długosza oraz Martę Kluczyńską, która poprowadziła Orkiestrę Smyczkową Filharmonii im. Tadeusza Bairda. Od 23 grudnia 2024 roku nagrania można słuchać bezpłatnie.

Agnieszka Franków-Żelazny nową dyrektorką Opery Wrocławskiej

Do konkursu na dyrektora Opery Wrocławskiej zgłosiło się dwunastu kandydatów. Zarząd województwa dolnośląskiego powołał na tę funkcję Agnieszkę Franków-Żelazny, obecną dyrektorkę Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu. O podjęciu decyzji poinformował rzecznik Marszałka Województwa Dolnośląskiego Michał Nowakowski. Agnieszka Franków-Żelazny pokieruje wrocławską sceną od 1 stycznia 2025 roku.