REKLAMA

Ups... Błąd 404

Przepraszamy, ale strona, której szukasz nie istnieje.

Polskie premiery operowe: „Aida” w Operze Krakowskiej

Najnowszą produkcję „Aidy” Opery Krakowskiej poprowadzi Marcin Nałęcz-Niesiołowski, autorem inscenizacji (reżyseria, choreografia i światła) będzie Giorgio Madia, twórca doskonale znany z wielu realizacji baletowych i operowych w Polsce. Wystąpią artyści światowego formatu, w roli tytułowej zadebiutuje w Krakowie Ewa Płonka.

Sztuka, piękno, dobro i radość. „Symfonia Serc do Nieba” w Krakowie

Wspaniali polscy śpiewacy: Izabela Matuła, Rafał Siwek i Aleksander Teliga wystąpili 4 marca 2025 roku w charytatywnym koncercie „Symfonia Serc do Nieba”. To kontynuacja znanego krakowskiego cyklu „Kolędy do nieba”, który tym razem odbył się w Filharmonii Krakowskiej, z towarzyszeniem jej orkiestry, pod charyzmatyczną batutą Anny Sułkowskiej-Migoń. W misternie ułożonym programie znalazły się utwory przejmujące i poważne, ale też żartobliwe i radosne.

Włoskie wzorce zawdzięczamy królowej Bonie: rozmowa z ClaveDuo – Anną Huszczo i Joanną Solecką

Klawesynistki tworzące zespół ClaveDuo, Anna Huszczo i Joanna Solecka po występie w cyklu „Midnight Concert” mówiły ORFEO o swojej współpracy, miłości do klawesynu, a także zapomnianej barokowej muzyce polskiej. Szczególną uwagę poświęcają skomponowanej specjalnie dla nich „Suicie Krakowskiej” Juliana Gembalskiego, która znalazła się na ich drugiej płycie „Il Viaggio del Suono”.

Walka o rząd dusz za siedmioma górami. „Czarodziejski flet” w Operze na Zamku w Szczecinie

Widmo słynnej powieści „Rok 1984” i cytaty George’a Orwella stanowią motto spektaklu, zrealizowanego przez Natalię Babińską w klasycznej baśniowej scenografii, ciekawie zinterpretowanego muzycznie przez Kubę Wnuka. „Czarodziejski flet” w Operze na Zamku w Szczecinie to opowieść o nadzwyczajnie współczesnych emocjach ukrytych w plastyce bajki, gdzie walka o władzę toczy się w zaciszu domowego ogniska.

Klasyczny „Fidelio”. Nieśmiertelna inscenizacja Otto Schenka w Wiener Staatsoper

„Fidelio” Ludwiga van Beethovena w inscenizacji Otto Schenka pozostaje w repertuarze Wiener Staatsoper nieprzerwanie od 1970 roku. Mimo upływu lat spektakl nie traci na atrakcyjności za sprawą dopracowanej w detalach reżyserii, a dodatkowym walorem są każdorazowo interesująco dobierane obsady solistów.

Marimba, pianino i wokal. Kolejny wieczór z cyklu „Midnight Concert” | Klasyka na Koszykach”

11 marca 2025 roku na scenie antresoli Hali Koszyki stanie marimba, na której zagra młody perkusista z Poznania, Kacper Kolasiński. Towarzyszyć mu będą Filip Chojnacki (pianino) i Karolina Kram-Chojnacka (wokal). Program koncertu ukaże niezwykle możliwości tego instrumentu, ale także będzie okazją do świętowania Dnia Kobiet.

Z charyzmą i mocnym charakterem: rozmowa z Marcinem Bronikowskim, który wspomina Marię Fołtyn

W 1. rocznicę śmierci znakomitego barytona Marcina Bronikowskiego publikujemy ostatni wywiad artysty, którego w styczniu 2024 roku udzielił Olafowi Jackowskiemu dla ORFEO. Artysta wspomina początki wokalnej edukacji, studia w Bułgarii i udział w Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki, a także opowiada o trudnym charakterze Marii Fołtyn, współpracy i wieloletniej przyjaźni ze śpiewaczką.

„Aida” Verdiego w Poznaniu. Dwa wybitne muzycznie przedstawienia w Teatrze pod Pegazem

W trakcie tych dwóch wieczorów centrum operowe Europy było w Poznaniu. Najwyższy poziom artystyczny zapewnili nie tylko świetni soliści: Iwona Sobotka, Yuliia Alieksieyeva (Aida), Monika Ledzion-Porczyńska i Gosha Kowalinska (Amneris), Dominik Sutowicz i Max Rota (Radames), jak również chór i orkiestra) oraz dyrygent Marco Guidarini.