Aleksandra Kubas-Kruk studiowała śpiew w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Danuty Paziuk-Zipser oraz na Uniwersytecie Muzycznym w Wiedniu. Debiutowała w Operze Wrocławskiej jako Gilda w „Rigoletcie” Giuseppe Verdiego, na świecie jako Kunegunda w „Kandydzie” Leonarda Bernsteina w teatrach w Lukce, Ravennie, Livorno i Pizie. W Teatrze Bolshoi debiutowała jako Królowa Szemachańska w „Złotym koguciku” Mikołaja Rimskiego-Korsakowa, a następnie wystąpiła tam jako Królowa Nocy w „Czarodziejskim flecie” Wolfganga Amadeusza Mozarta oraz jako Ogień, Księżniczka i Słowik w „Dziecku i czarach” Maurice’a Ravela.
W operze w Bonn pojawiła się w tytułowej partii Lakme w operze Leo Delibesa. Stała współpraca z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie rozpoczęła się w 2015 roku, gdzie zadebiutowała jako Gilda w „Rigoletcie”. W Badisches Staatstheater Karlsruhe wystąpiła na Międzynarodowym Festiwalu Händlowskim jako Sigismondo w operach Händla „Arminio” (2017), tytułowa Traviata Teatro di San Carlo w Neapolu oraz jako Morgana w „Alcinie” (2018, 2019). W sezonie 2016-2017 wykonała następujące role: Konstancja w „Uprowadzeniu z Seraju” w Opera de Toulon na Lazurowym Wybrzeżu, Gilda i Amina („Lunatyczka” Vincenza Belliniego) w Teatro Verdi w Trieście. W Operze w Zurychu zaśpiewała partię Fiakermilli w „Arabelli” Ryszarda Straussa. Występowała także w salach koncertowych w Amsterdamie, Moskwie, Tokio, Zurychu i Bukareszcie.
Aleksandra Kubas-Kruk i Szymon Kruk oddali w ręce słuchaczy wyjątkowy krążek „Impressions” z utworami na sopran i altówkę kompozytorów działających w XX i XXI wieku. Chęć stworzenia wspólnego przedsięwzięcia, zainspirowała ich do poszukiwań kompozycji na ten na pozór nieoczywisty skład. Muzycy zestawili repertuar swojego najnowszego albumu z dziełami Paula Hindemitha, Davida Diamonda, Sally Beamish, Giyi Kanchelego, Judith Shatin, Nicoli LeFanu, Xavera Paula Thomy i Leszka Wisłockiego.
Różnorodność języka muzycznego poszczególnych twórców, odkrywa przed słuchaczem pełne spektrum możliwości połączenia głosu z instrumentem smyczkowym. Przedstawione utwory znakomicie kontrastują ze sobą dzięki zarówno tradycyjnemu, jak i nowatorskiemu wykorzystaniu poszczególnych partii.
Zadedykowana artystom kompozycja „Druga Impresja” Leszka Wisłockiego doczekała się teledysku, który powstał na zamówienie Polish Opera Now. Płyta ukazała się nakładem firmy DUX. A tutaj znajduje się link do płyty na platformach streamingowych.