Łukasz Goliński ukończył studia wokalne na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Na scenie zadebiutował w 2006 roku rolą Zbigniewa w „Strasznym Dworze” Moniuszki w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Wówczas został również etatowym solistą Opery Nova w Bydgoszczy. Początkowo w swoim repertuarze łączył partie barytonowe z basowymi, obecnie natomiast występuje głównie w pierwszoplanowych rolach barytonowych w czołowych europejskich teatrach operowych.
Artystę w minionych kilku sezonach podziwiać mogła publiczność m. in. Szwedzkiej Opery Królewskiej w Sztokholmie (Jochanaan w „Salome” Ryszarda Straussa, Scarpia w „Tosce” Giacomo Pucciniego), Duńskiej Opery Narodowej w Kopenhadze (Escamillo w „Carmen” Georgesa Bizeta), Festiwalu w Salzburgu (Fotis w „Greckiej Pasji” Bohuslava Martinů), Gran Teatre del Liceu w Barcelonie (Hrabia Tomski w „Damie Pikowej” Piotra Czajkowskiego), Accademia Nazionale di Santa Cecilia w Rzymie (tytułowy Król Roger w operze Karola Szymanowskiego) i Staatsoper w Hamburgu (Giorgio Germont w „Traviacie” Giuseppe Verdiego). Śpiewak w repertuarze posiada również rolę m. in. tytułowego Falstaffa w operze Verdiego, Tonia w „Pajacach” Ruggiera Leoncavalla, Janusza w „Halce” Moniuszki, Belcore i Doktora Dulcamary w „Napoju miłosnym” Gaetana Donizettiego, Alvise’a w „Giocondzie” Amilcare Ponchiellego i Figara w „Weselu Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta.
Jest laureatem Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w 2018 roku w kategorii „Najlepszy śpiewak” za tytułową rolę Falstaffa w spektaklu Opery Nova oraz w 2023 roku za tytułową rolę Króla Rogera w spektaklu Opery na Zamku w Szczecinie.
W piątek, 12 stycznia 2024 roku Łukasz Goliński zadebiutował w partii Orestesa w „Elektrze” Ryszarda Straussa, w najnowszej premierze tego tytułu w reżyserii Christofa Loya na prestiżowej scenie Royal Opera House w Londynie. W pozostałych rolach głównych wystąpili: Nina Stemme (Elektra), Sara Jakubiak (Chryzotemis), Karita Mattila (Klitemestra) i Charles Workman (Egistos). Kierownictwo muzyczne premiery objął Antonio Pappano – wieloletni dyrektor muzyczny tego teatru, który wraz z końcem bieżącego sezonu zostanie na tym stanowisku zastąpiony przez Jakuba Hrůšę. Zaplanowano sześć spektakli w dniach 12, 15, 18, 23, 26 i 30 stycznia 2024 roku.
Łukasz Goliński w londyńskiej Royal Opera House śpiewał już jako Marcello w „Cyganerii” Pucciniego i Arcykapłan w „Samsonie i Dalili” Camille’a Saint-Saënsa. Najbliższe angaże bas-barytona obejmują występy w partii Escamilla w „Carmen” Georgesa Bizeta w Opernhaus w Zürichu oraz powrót do partii Orestesa w „Elektrze” Ryszarda Straussa w Teatro San Carlo w Neapolu. Polska publiczność będzie miała okazję posłuchać artysty już 10, 15 i 17 lutego 2024 roku na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie w roli Giorgio Germonta w „Traviacie”.