„Klasyka na Koszykach – Midnight Concerts” to popularny cykl koncertów, który od 2016 roku jest organizowany przez Julian Cochran Foundation oraz Halę Koszyki. Co dwa tygodnie we wtorkowy wieczór w antresoli będą prezentowane w blasku świec piękna brzmień muzyki klasycznej. W obecnej odsłonie wezmą udział wspaniali muzycy – soliści, duety, tria, w bardzo intrygujących połączeniach i propozycjach repertuarowych. Nie zabraknie dźwięków fortepianu, harfy, saksofonu, a także piękna ludzkiego głosu, a nawet tańca.
Podczas koncertu inauguracyjnego wystąpi wyjątkowy duet Duo di Doppia, który łączy w sobie jedne z najpiękniejszych instrumentów – ludzki głos oraz atrybut mitycznego Orfeusza – harfę. Zespół tworzą Marta Schnura (mezzosopran) i Zuzanna Federowicz (arpa doppia). Ten wyjątkowy kameralny skład jest esencją delikatności i zmysłowości muzyki XVII wieku. To będzie także okazja, aby usłyszeć na żywo i zobaczyć instrument arpa doppia – jedyną w Polsce kopię XVII wiecznej harfy włoskiej.
Koncert Duo di Doppia odbędzie się 8 października 2024 roku o godz. 20.00 na antresoli Hali Koszyki, przy ulicy Koszykowej 63. Wstęp jest bezpłatny. Link do wydarzenia znajduje się tutaj.
Informacje o „Klasyka na Koszykach – Midnight Concert”
- Organizatorzy: Hala Koszyki | Julian Cochran Foundation
- Mecenas: Symphar
- Honorowy Partner: Filharmonia Narodowa
- Partnerzy: Vank | Samarité
- Partner Medialny: Orfeo – Fundacja im. Bogusława Kaczyńskiego
Informacje o artystach
Duo di Doppia w składzie Marta Schnura (mezzosopran) i Zuzanna Federowicz (arpa doppia) powstało z miłości do muzyki dawnej. W repertuarze duetu znajduje się przede wszystkim włoska literatura wokalno-instrumentalna początku XVII wieku, oraz utwory na harfę solo. Elementem wyróżniającym zespół jest instrument jakim jest arpa doppia. Jest to jedyna taka w Polsce kopia XVII-wiecznej harfy włoskiej. Instrument został zakupiony w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”.
Marta Schnura (mezzosopran) – absolwentka studiów licencjackich na wydziale Wokalno-Aktorskim w Katowicach oraz magisterskich z zakresu specjalizacji muzyki dawnej w Warszawie. Swoje umiejętności podczas studiów drugiego stopnia kształciła pod okiem prof. Anny Radziejewskiej. Uczestniczyła w wielu kursach na których pracowała z takimi śpiewakami jak Peter Kooij, Bogdan Makal, Marek Rzepka, czy Olga Pasiecznik.
Od 2018 roku Marta jest członkinią zespołu wokalnego Polskiej Opery Królewskiej, z którym wykonuje zarówno partie chóralne, kameralne i solistyczne. W sezonie 2021/2022 wraz z orkiestrą Capella Regia Polona pod kierownictwem Krzysztofa Garstki zadebiutowała rolą Amora i Damigelli w „Koronacji Poppei” Claudia Monteverdiego w reżyserii Natalii Babińskiej. Martę można było usłyszeć również w roli She z prologu do opery „Dydona i Eneasz” Henry’ego Purcella oraz Trzeciego Chłopca w „Czarodziejskim flecie” Wolfganga Amadeusza Mozarta.
W ostatnich latach współpracowała z Filharmonią Narodową oraz z zespołami: ProMODERN, La Tempesta i Baroque Collegium 1685. Jest również członkinią zespołu wokalnego Match Match Ensemble, który działa pod patronatem Warszawskiego Towarzystwa Scenicznego.
Zuzanna Federowicz (harfistka) – absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina oraz wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego (matematyka). Kierunkowe studia w zakresie gry na harfach historycznych odbyła na prestiżowej uczelni Schola Cantorum Basiliensis w Szwajcarii. Laureatka wielu konkursów muzycznych, m. in. I nagrody w konkursie instrumentalnym Union Francaise des Artistes Musiciens w Paryżu oraz Ogólnopolskim Konkursie Duetów z harfą w Cieszynie.
Stypendystka Narodowego Centrum Kultury („Młoda Polska”), Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Centrum Edukacji Artystycznej, Fundacji Marian & Zofia Kirsch (Szwajcaria), funduszu stypendialnego Musik-Akademie Basel (Szwajcaria), Fundacji im. Józefa Elsnera. Jako solistka i kameralistka występowała m. in. w: Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, Siedzibie Czeskiego Radia w Ostrawie czy Pałacu Stanisławowskim.
Grała pod batutą znakomitych dyrygentów, m. in. George Tchitchinadze, Benjamin Levy, Jacek Kasprzyk, Mirosław Błaszczyk, Michał Klauza. Występowała z Orkiestrą Polskiego Radia, Filharmonii Narodowej w Warszawie i wieloma innymi. Specjalizuje się w grze na harfie barokowej (arpa doppia) oraz harfie koncertowej. Występuje w zespołach barokowych (m.in. Capella Regia Polona i Orkiestra Musicae Antiquae Collegium Varsoviense).