Spektakl wyreżyseruje Elisabeth Stöppler, która w przeszłości przygotowała dla Deutsche Oper am Rhein inscenizację Oratorium na Boże Narodzenie Jana Sebastiana Bacha i „Dziewicy Orleańskiej” Piotra Czajkowskiego. Autorką scenografii jest Annika Haller, kostiumy zaprojektowała Su Sigmund, za reżyserię świateł odpowiada Volker Weinhart. Kierownictwo muzyczne objął białoruski dyrygent Vitali Alekseenok. Spektakl będzie można obejrzeć bezpłatnie na platfomie Opera Vision, gdzie będzie dostępny od 28 marca 2025 roku przez 6 miesięcy.
Nie będzie to pierwszy występ Izabeli Matuły z zespołem Deutsche Oper am Rhein – polska artystka w przeszłości wykonywała już na tamtejszej scenie partię Micaëli w „Carmen” Georgesa Bizeta i tytułowej Toski w operze Giacoma Pucciniego.

W obsadzie znaleźli się także m. in. Andreas Bauer Kanabas (Borys Izmajłow), Jussi Myllys (Zinowiej Izmajłow), Sergey Polyakov (Siergiej), Anke Krabbe (Aksinia). W drugoplanowej roli Sonii wystąpi polska mezzosopranistka Maria Polańska, absolwentka Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, laureatka III nagrody na Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu. Artystka ma na swoim koncie występy w Nationaltheater Mannheim (m. in. Mercédès w „Carmen“ Bizeta, Fiodor „Borysie Godunowie“ Modesta Musorgskiego, Driada w „Ariadnie na Naksos“ Richarda Straussa). Od sezonu 2024/25 Maria Polańska jest członkiem zespołu Deutsche Oper am Rhein. W maju 2025 roku wcieli się tam w Olgę w premierze „Eugeniusza Oniegina” Piotra Czajkowskiego.

Sopranistka Izabela Matuła jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Początkowo współpracowała z Operą Krakowską (Micaëla w „Carmen” Georgesa Bizeta, Gabrielle w „Diabłach z Loudun” Krzysztofa Pendereckiego) i Operą Wrocławską (Desdemona w „Otellu” Verdiego), a następnie związała się ze scenami niemieckimi, gdzie w 2010 roku zadebiutowała jako Liù w „Turandot” Giacoma Pucciniego w Staatstheater Saarbrücken.

W latach 2012-2018 należała do zespołu solistów Theater Krefeld und Mönchengladbach, gdzie wykonywała repertuar mozartowski (Hrabina w „Weselu Figara”, Donna Elvira w „Don Giovannim”), verdiowski (Lina w „Stiffelio”, Amelia w „Balu maskowym”), francuski (Antonia w „Opowieściach Hoffmanna” Jacquesa Offenbacha), słowiański (tytułowa Katia Kabanowa w operze Leoša Janáčka, Maria w „Mazepie” Piotra Czajkowskiego), angielski (Ellen Orford w „Peterze Grimesie” Benjamina Brittena), a także niemiecki (Rozalinda w „Zemście nietoperza” Johanna Straussa II, Elza w „Lohengrinie” Richarda Wagnera).

Występowała także jako Mimi w „Cyganerii” Pucciniego (ABAO Bilbao Opera), Tatiana w „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego (Landestheater Linz), Milada w operze „Dalibor” Bedřicha Smetany (Oper Frankfurt), Obca Księżna w „Rusałce” Antonína Dvořáka (Theater Magdeburg), Córka w „Cardillacu” Paula Hindemitha (Teatr Wielki – Opera Narodowa, Oper Köln), tytułowa bohaterka opery „La Wally” Alfreda Catalaniego (Theater an der Wien), Maria w operze Romana Statkowskiego (Opera Bałtycka), tytułowa Salome w operze Richarda Straussa (Staatstheater Mainz), Medea w operze Luigiego Cherubiniego (Teatr Wielki – Opera Narodowa), a wśród bohaterek Verdiowskich – Leonora w „Trubadurze” (Nationaltheater Mannheim, Landestheater Linz), Leonora w „Mocy Przeznaczenia” (Oper Frankfurt, Teatr Wielki – Opera Narodowa), tytułowa Aida (Theater Kiel) i tytułowa Luisa Miller (Wuppertaler Bühnen, Opera Śląska w Bytomiu).

Wykonuje także tytułowe partie w operach Giacoma Pucciniego – „Madama Butterfly” (Opera Bałtycka w Gdańsku, Bayerische Staatsoper w Monachium, Nationaltheater Mannheim) i „Tosca” (Tiroler Landestheater, Grange Park Opera, Angers Nantes Opera, Staatstheater Darmstadt).
W maju 2025 roku Izabela Matuła powróci do Warszawy, aby wykonać swoją popisową rolę Toski na deskach Teatru Wielkiego – Opery Narodowej. W czerwcu 2025 roku na scenie Filharmonii Łódzkiej wykona partię Małgorzaty w kantacie dramatycznej „Potępienie Fausta” Hektora Berlioza pod batutą Pawła Przytockiego, u boku Piotra Buszewskiego w partii tytułowej i Wojtka Gierlacha jako Mefista.