Beczała po raz pierwszy zaśpiewał na Festiwalu w Salzburgu w 1998 roku. Zadebiutował tam wówczas w niewielkiej partii Jaquina w „Fideliu” Ludwiga van Beethovena. Od tamtej pory regularnie występuje tam w takich rolach, jak Włoski Śpiewak w „Kawalerze z Różą” Richarda Straussa (2004), Don Ottavio w „Don Giovannim” Wolfganga Amadeusza Mozarta (2006), Książę w „Rusałce” Antonina Dvořáka (2008), tytułowy Romeo w operze Charlesa Gounoda (2010), Vaudémont w „Jolancie” Piotra Czajkowskiego (2011), Rudolf w „Cyganerii” (2012), Werther w operze Jules Masseneta (2015), Faust w dziele Gounoda (2016), Rudolf w „Luizie Miller” (2019) i Radames w „Aidzie” Giuseppe Verdiego (2022).
W poniedziałek, 25 sierpnia 2025 roku po raz pierwszy zmierzy się w Salzburgu z tytułową partią w operze „Andrea Chénier” Umberta Giordana. Weźmie udział w koncertowym wykonaniu tego dzieła w sali Großes Festspielhaus. Zespołami Konzertvereinigung Wiener Staatsopernchor i Mozarteumorchester Salzburg zadyryguje Marco Armiliato. Pozostałe partie wykonają m. in. Luca Salsi (Carlo Gérard), Elena Stikhina (Maddalena di Coigny), Seray Pinar (Bersi), Noa Beinart (Madelon), Armand Rabot (Roucher), Felix Gygli (Pietro Fléville), Dora Jana Klarić (Hrabina di Coigny).

W sezonie 2025/26 Piotr Beczała wystąpi na takich scenach, jak Opera Paryska (Radames w „Aidzie” Verdiego, z Krzysztofem Bączykiem w partii Faraona), The Metropolitan Opera w Nowym Jorku (Andrea Chénier), Wiener Staatsoper (Don José, Książę w „Rusałce”), Staatsoper Unter den Linden w Berlinie (Cavaradossi w „Tosce” Pucciniego, z Aleksandrą Kurzak w partii tytułowej), Bayerische Staatsoper w Monachium (Manrico w „Trubadurze” Verdiego, tytułowy Faust w operze Charlesa Gounoda), Osterfestspiele Baden-Baden (Lohengrin), Teatro Real w Madrycie (Manrico, z Arturem Rucińskim w partii Hrabiego di Luny i Krzysztofem Bączykiem jako Ferrandem).

W 2019 roku Piotr Beczała został nagrodzony „Złotą Muszką”, nagrodą ORFEO Fundacji im. Bogusława Kaczyńskiego.