Premiera tej inscenizacji „Aidy” odbyła się na Festiwalu w Salzburgu w 2017 roku, z Anną Netrebko (Aida), Yusifem Eyvazovem (Radames) i Ekateriną Semenchuk (Amneris) w obsadzie, z Riccardo Mutim za pulpitem dyrygenckim. Spektakl powrócił na afisz w 2022 roku – w roli Radamesa zadebiutował wówczas Piotr Beczała, a na scenie towarzyszyły mu Elena Stikhina (Aida) i Eve-Maud Hubeaux (Amneris). Reżyserką inscenizacji jest Shirin Neshat, debiutująca w Operze Paryskiej artystka irańskiego pochodzenia (autorka również projekcji wideo). Scenografię zaprojektował Christian Schmidt, a kostiumy – Tatyana van Walsum. Autorem choreografii jest Dustin Klein.

W obsadzie premierowego spektaklu w Operze Paryskiej, obok Piotra Beczały (Radames) i Krzysztofa Bączyka (Faraon), znaleźli się także m. in. Saioa Hernández (Aida), Eve-Maud Hubeaux (Amneris), Roman Burdenko (Amonasro) i Alexander Köpeczi (Ramfis). Dołączającej do obsady w październiku Ewie Płonce (Aida), która zadebiutuje na scenie Opéra National de Paris, partnerować będą m. in. Gregory Kunde (Radames), Judit Kutasi (Amneris) i Amartüvshin Enkhbat (Amonasro). Pierwszymi spektaklami dyryguje Michele Mariotti, następnie batutę przejmie Dmitry Matvienko. Premiera odbyła się 24 września, a kolejne spektakle zaplanowano na 28 września, 1, 4, 7, 10, 13 i 16 października (I obsada) oraz 19 i 22 października oraz 1 i 4 listopada 2025 roku (II obsada).

Piotr Beczała w najbliższych miesiącach wystąpi na takich scenach, jak The Metropolitan Opera w Nowym Jorku (tytułowy Andrea Chénier w operze Umberta Giordana), Wiener Staatsoper (Don José w „Carmen”, Książę w „Rusałce”), Staatsoper Unter den Linden w Berlinie (Cavaradossi w „Tosce”, z Aleksandrą Kurzak w partii tytułowej), Bayerische Staatsoper w Monachium (Manrico w „Trubadurze”, tytułowy Faust w operze Charlesa Gounoda), na Osterfestspiele Baden-Baden (tytułowy Lohengrin w dziele Richarda Wagnera), Teatro Real w Madrycie (Manrico, z Arturem Rucińskim w partii Hrabiego di Luny i Krzysztofem Bączykiem jako Ferrandem). W 2019 roku polski tenor został nagrodzony „Złotą Muszką”, nagrodą ORFEO Fundacji im. Bogusława Kaczyńskiego.

W sezonie 2025/26 Krzysztof Bączyk po raz pierwszy zaśpiewa role Don Alfonsa w „Lukrecji Borgii” Donizettiego w Teatro de la Maestranza w Sewilli i Escamilla w „Carmen” Bizeta w Semperoper w Dreźnie. Wystąpi także we wspomnianym „Trubadurze” Verdiego (partia Ferranda) w Teatro Real w Madrycie.
Ewa Płonka w sezonie 2025/26 ma zaplanowane występy w rolach m. in. Abigaille w „Nabucco” Verdiego w Bayerische Staatsoper w Monachium, tytułowej Turandot w mediolańskiej La Scali i Toski w Staatsoper w Hamburgu. Po raz pierwszy zmierzy się z partią Elżbiety w „Don Carlosie” Verdiego w Staatsoper Under den Linden w Berlinie.
