The Metropolitan Opera w Nowym Jorku po prapremierze „Niesamowitych przygód Kavaliera i Claya” Masona Batesa przygotowała nową inscenizację „Lunatyczki” Vincenza Belliniego w reżyserii meksykańsko-francuskiego tenora Rolando Villazóna. Spektakl powstał w koprodukcji z Opéra de Nice Côte d’Azur, Semperoper Dresden i Théâtre des Champs-Elysées. Premiera odbyła się w poniedziałek, 6 października 2025 roku, a w głównych rolach wystąpili Nadine Sierra (Amina), Xabier Anduaga (Elvino), Sydney Mancasola (Lisa) i Alexander Vinogradov (Hrabia Rodolfo). Za pulpitem dyrygenckim stanął włoski dyrygent Riccardo Frizza.

Już podczas drugiego przedstawienia (sobota, 11 października) występującego w roli Elvina niedysponowanego Xabiera Anduagę zastąpił Lawrence Brownlee. We wtorek, 14 października na trzecim spektaklu Lawrence’owi Brownlee partnerowała polsko-amerykańska sopranistka Alexandra Nowakowski, niespodziewanie zastępująca w roli Aminy Nadine Sierrę. Kolejny spektakl „Lunatyczki” w Met zaplanowany jest na sobotę, 18 października. Aktualnie według informacji zamieszczonych na stronie internetowej teatru rolę Aminy wykonać ma Nadine Sierra. Przedstawienie będzie transmitowane na żywo na całym świecie w ramach serii „The Met: Live in HD 2025/26”.

Dla Alexandry Nowakowski był to debiut na legendarnej scenie nowojorskiej Met, ale sopranistka w przeszłości już wielokrotnie coverowała śpiewaków tego teatru, między innymi w partiach tytułowej Łucji w operze Gaetana Donizettiego, Olimpii w „Opowieściach Hoffmanna” Jakuba Offenbacha, Gildy w „Rigoletcie” i Głosu z niebios w „Don Carlosie” Giuseppe Verdiego, Zofii w „Kawalerze z Różą” i Zerbinetty w „Ariadnie na Naksos” Richarda Straussa, a także Barbary/Mrs. Latch w „Godzinach” Kevina Putsa.
Na swoim koncie ma także występy w rolach Królowej Nocy w „Czarodziejskim Flecie” Wolfganga Amadeusza Mozarta (Orquestra Filarmónica del Mediterráneo, Ópera Popular de Barcelona), Micaëli w „Carmen” Georgesa Bizeta (Ópera Popular de Barcelona) i tytułowej Manon w dziele Julesa Masseneta (Ópera de Oviedo). Wieloktornie występowała z pianistą Michałem Bielem w recitalach w Palau de la Música, podczas Lied Festival Life Victoria i Carnegie Hall’s Citywide Concert Series, z pieśniami polskich kompozytorów w programie.
W najbliższych miesiącach Alexandra Nowakowski wystąpi m. in. w roli Gildy w „Rigoletcie” Verdiego w Ópera de Oviedo.




