To kolejna nieszablonowa propozycja muzyczna w wakacyjnym cyklu „Electro Classic” projekcie organizowanym przez Julian Cochran Foundation i Halę Koszyki. Projekt „Dowland Electric” jest hołdem dla twórczości angielskiego kompozytora Johna Dowlanda, który tworzył na przełomie XVI i XVII wieku. Artyści reinterpretują jego pieśni w sferze tekstowej, wokalnej oraz w doborze instrumentów. Zamiast kompozycji na głos i lutnie będzie można posłuchać wersji na gitarę elektryczną oraz głos tenorowy.
Przeniesienie pieśni dworskich w przestrzeń współczesnej codzienności to oczywiście odejście od tradycyjnego wykonawstwa. Koncepcja ta ma za zadanie odnaleźć nowe sposoby interpretacyjne i w zamierzeniu twórców projektu zachęcić do zapoznania się z oryginalnym dziedzictwem kompozytora. Koncert” Dowland Electric” odbędzie się 4 września 2024 roku na antresoli Hali Koszyki o godz. 21.00. Wstęp jest wolny. Link do wydarzenia znajduje się tutaj.
Informacje o wydarzeniu
- Organizatorzy: Hala Koszyki | Julian Cochran Foundation
- Mecenas: Symphar
- Honorowy Partner: Filharmonia Narodowa
- Partnerzy: Vank | Samarité
- Partner Medialny: Orfeo – Fundacja im. Bogusława Kaczyńskiego
Informacje o artystach
Aleksander Rewiński (tenor) w 2016 roku ukończył studia magisterskie na Wydziale Wokalnym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie studiował pod kierunkiem Jerzego Knetiga. W 2018 roku ukończył studia na Universität Mozarteum w Salzburgu, pod kierunkiem Wolfganga Holzmaira i Bernda Valentina. Największe doświadczenie z teatrem operowym zdobył w Salzburgu, gdzie w latach 2015-2018 występował w produkcjach: „L’incoronazione di Poppea” Claudia Monteverdiego, „Limonen aus Sizilien” Manfreda Trojahna, „Orlando Paladino” Josepha Haydna oraz „A Midsummer Night’s Dream” Benjamina Brittena. W 2017 roku zadebiutował w Teatro alla Scala w roli jednego z Praktykantów w „Śpiewakach norymberskich” Ryszarda Wagnera, w reżyserii Harry’ego Kupfera, pod batutą Daniele Gattiego. Wkrótce potem wystąpił w Theater an der Wien, w roli Porucznika w „La Scuola de’ Gelosi” Antonia Salieriego, w reżyserii Jean Renshaw, pod batutą Stefana Gottfrieda. W tym samym roku zadebiutował w Warszawskiej Operze Kameralnej, w operze „Armide” Jean-Baptiste’a Lully’ego, wyreżyserowanej przez Dedę Cristinę Colonnę, pod batutą Benjamina Bayla.
Od 2019 Rewiński jest członkiem sekstetu wokalnego muzyki współczesnej proMODERN.
Paweł Zalewski to instrumentalista, kompozytor, producent i aranżer współpracujący m.in. z Pauliną Przybysz, Anią Rusowicz, Kasią Stankiewicz, Marzeną Ugorną i Arkiem Kłusowskim. Komponuje ponadto muzykę do filmów animowanych, dokumentalnych, reklamowych oraz do spektakli teatralnych. Na stałe występuje z zespołami Rita Pax oraz Alters.
Współpracuje także z zespołami muzyki dawnej: Ars Cantus, Ars Nova, Canor Anticus, Capella Cracoviensis, Collegio di Musica Sacra, Collegium Vocale, Concerto Pollacco, Diletto, Il Giardino Armonico, Narol Baroque, Pandolfis Consort Wien, Orkiestra Złotego Wieku, Sabionetta, La Tempesta, Tempus.
Studiował grę na violi da gamba na Akademii Muzycznej w Krakowie oraz na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu.
Oprócz wielu koncertów w Polsce artysta występował również w większości krajów Europy (m. in.: w Andorze, Austrii, na Cyprze, w Czechach, Grecji, Hiszpanii, na Litwie, w Niemczech, na Islandii, we Włoszech, Ukrainie, Słowacji, Szwajcarii). Nagrał dziewięć płyt z muzyką dawną oraz osiem z muzyką rozrywkową.