Hubert Zapiór urodził się w Brzesku w Małopolsce. Ukończył Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie i Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza. Był także uczestnikiem Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie oraz programu Artist Diploma in Opera Studies w The Juilliard School w Nowym Jorku w klasie Edith Wiens. Już jako student kreował tytułową rolę Don Giovanniego i Hrabiego w „Weselu Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta oraz Prosdocimo w „Turku we Włoszech” Gioachina Rossiniego w Warszawskiej Operze Kameralnej.
W poprzednich sezonach zadebiutował m. in. w Bayerische Staatsoper jako Marquis d’Obigny w „Traviacie” Giuseppe Verdiego, Teatrze Wielkim — Operze Narodowej jako Papageno w „Czarodziejskim flecie”. W Ameryce po raz pierwszy zaśpiewał w „Requiem wojennym” Benjamina Brittena w Albany Symphony, występował w The Juilliard Opera jako Pan Fluth w „Wesołych kumoszkach z Windsoru” Otto Nicolaia, Neptun w „Hipolicie i Arycji” Jean-Philippe Rameau oraz jako Don Giovanni.
Od sezonu 2019/20 był członkiem zespołu Staatsoper Hannover, gdzie kreował pierwszoplanowe role takie jak m. in. Papageno, Figaro w „Cyruliku sewilskim”, Guglielmo czy Hrabia Almaviva w „Weselu Figara”. Od sezonu 2022/23 Hubert Zapiór jest członkiem zespołu Komische Oper w Berlinie i występuje tam jako Bill w „Rozkwicie i upadku miasta Mahagonny”, Papageno i Pantalone w „Miłości do trzech pomarańczy” Sergiusza Prokofiewa.
Kiriłł Sieriebriennikow to słynny twórca filmowy i teatralny, otwarcie występujący przeciwko reżimowi Putina. Prawie dwa lata spędził w areszcie domowym na wskutek oskarżeń o defraudacje funduszy państwowych. Media, międzynarodowa społeczność kulturalna i działacze na rzecz praw człowieka jednogłośnie uważali sprawę za sfabrykowaną politycznie. W czerwcu 2020 roku reżyser został skazany na trzy lata, w marcu 2022 roku wyrok anulowano, a Sieriebriennikow opuścił Rosję. Kiedy otwarcie wystąpił przeciw rosyjskiej inwazji moskiewski Teatr Bolszoj odwołał planowaną tam jego produkcję baletu pt. „Nurejew”.
To wspaniały wizjoner i artysta kina. Wielkie wrażenie zrobił na mnie film „Dzień w Juriewie” (tytuł polski oddaje tylko niektóre znaczenia oryginalnego tytułu, może tu też chodzić o Dzień św. Jury) o śpiewaczce operowej, która odwiedza zimą swoje rodzinne miasto, przygotowując się do roli Leonory w „Mocy przeznaczenia”, z przejmującą rolą Ksenii Rappoport. W maju ubiegłego roku, Sieriebriennikow jako jedyny rosyjski reżyser wziął udział na Festiwalu Filmowym w Cannes, gdzie prezentowano jego film „Żona Czajkowskiego”, mam nadzieję, że będzie go można zobaczyć także w Polsce.
„Così fan tutte”jest koprodukcją z Operą w Zurychu, głośna premiera tej inscenizacji odbyła się tam w 2018 roku. To trzecia produkcja artysty w Komische Oper Berlin, po „Amerykańskiej Lulu” luźno opartej na dziele Albana Berga i „Cyruliku sewilskim” Gioachina Rossiniego. W kolejnych sezonach Sieriebriennikow będzie tam realizował pozostałe części mozartowskiej trylogii napisanej z wybitnym librecistą Lorenzo da Ponte: „Wesele Figara” i „Don Giovanniego”.
Oprócz Huberta Zapióra w spektaklu wezmą udział: Nadja Mchantaf (Fiordiligi), Susan Zarrabi (Dorabella), Caspar Singh (Ferrando), Alma Sadé (Despina) i Günter Papendell (Don Alfonso). Muzycznie poprowadzi je Katharina Müllner. Premiera odbędzie się 11 marca 2023 roku, do końca sezonu planowanych jest siedem spektakli. Zapiór zaśpiewa cztery spektakle, w pozostałych wystąpi James Newby. W obsadzie innych spektakli wystąpią także Penny Sofroniadou (Firodiligi), Tansel Akzeybek (Ferrando) i Deniz Uzun (Dorabella).