Podczas uroczystej inauguracji wydarzenia, 7 września 2023 roku w kościele seminaryjnym w Warszawie, zabrzmi „Mesjasz”, monumentalne oratorium skomponowane przez Händla w zaledwie 24 dni wczesną jesienią 1741 roku. Publiczność festiwalowa będzie miała rzadką okazję porównać język muzyczny tego arcydzieła ze stylem mistrza wypracowanym na gruncie opery. 17 września 2023 roku usłyszeć będzie można bowiem w inscenizowanej wersji koncertowej „Imeneo”, jeden z ostatnich dramma per musica w karierze kompozytora, napisany zaledwie kilkanaście miesięcy wcześniej.
Podczas festiwalu zaprezentowane zostaną inscenizacje trzech spośród ponad czterdziestu Händlowskich tytułów operowych. 21 i 22 września sceną zawładną pełni czaru i namiętności tytułowi bohaterowie opery „Acis I Galatea”, których szczęście przerywa okrutny cyklop Polifemus. Historię o miłości, cierpieniu i nieśmiertelności, zaczerpniętą z Owidiuszowych „Metamorfoz” opowiada słynąca z odważnych interpretacji reżyserka Natalia Kozłowska.
Zupełnie inny nastrój towarzyszy historii „Rinalda” opartej na epizodzie z „Jerozolimy wyzwolonej” Tassa wystawionej według koncepcji Jarosława Kiliana. Tę malowniczą inscenizację z intrygującą scenografią Doroty Kołodyńskiej będzie można obejrzeć 1 października.
Festiwal zwieńczą dwa przedstawienia o niezłomności „Rodelindy” – 7 i 8 października 2023 roku. Jedną z najznakomitszych Händlowskich partytur, która odniosła ogromny sukces na scenie King’s Theatre w 1725 roku, przeniósł na scenę Teatru Królewskiego dyrektor naszej instytucji Andrzej Klimczak. Podobnie jak podczas pozostałych festiwalowych wydarzeń, tak i tu znakomitym solistom towarzyszyć będzie Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej Capella Regia Polona, z dbałością o styl wykonawczy właściwy dla epoki baroku.
Więcej informacji na stronie Polskiej Opery Królewskiej.