REKLAMA

Justyna Khil i Paweł Horodyski finalistami Queen Sonja Singing Competition w Oslo

Justyna Khil i Paweł Horodyski znaleźli się w gronie sześciorga finalistów The Queen Sonja Singing Competition w Oslo. Dwoje reprezentantów polski zawalczy w ostatnim etapie tego wokalnego turnieju, który odbędzie się 22 sierpnia 2025 roku w Oslo Concert Hall. Zaplanowano transmisję na żywo na platformie OperaVision.

Podczas półfinałowego etapu, do którego zakwalifikowało się 12 adeptów sztuki wokalnej, Justyna Khil zaśpiewała dwie pieśni Francisa Poulenca – „C” i „Fêtes galantes” – oraz arię Beth „Have peace, Jo” z opery „Little Woman” Marka Adama i tytułowej Halki „Ha! Dzieciątko nam umiera” z dzieła Stanisława Moniuszki. Paweł Horodyski wykonał arię Osmina „O wie will ich triumphieren” z opery „Uprowadzenie z Seraju” Wolfganga Amadeusza Mozarta, arię Don Basilia „La calunnia è un venticello” z „Cyrulika sewilskiego” Gioachina Rossiniego, a także dwie pieśni: „Stary Kapral” Stanisława Moniuszki i „Odins Meeresritt” Carla Loewego. Polski bas został nagrodzony za najlepsze wykonanie pieśni.

Oboje znaleźli się w gronie sześciorga finalistów The Queen Sonja Singing Competition w Oslo. 22 sierpnia 2025 roku w Oslo Concert Hall odbędzie się ostatni etap tego wokalnego turnieju. Zaplanowano transmisję na żywo na platformie OperaVision. Orkiestrą Filharmonii w Oslo zadyryguje Nicholas Carter. Program występu pozostaje do decyzji jury, które wybierze uczestnikom utwory z przygotowanej przez nich listy repertuarowej (regulamin określa, że muszą się w niej znaleźć utwory w różnych językach i stylach wykonawczych). Jury może poprosić o wykonanie arii zaprezentowanych już podczas wcześniejszych etapów konkursu.

Justyna Khil © archiwum prywatne | Paweł Horodyski © Paweł Ratuszyński
Justyna Khil © archiwum prywatne | Paweł Horodyski © Paweł Ratuszyński

Justyna Khil, oprócz prezentowanej już w pierwszym etapie arii tytułowej Vanessy „Do not utter a word, Anatol” z opery Samuela Barbera, przygotowała jeszcze: arię Hrabiny „E Susanna non vien… Dove sono” z „Wesela Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta, arię Mimi „Donde lieta usci” z „Cyganerii” Giacoma Pucciniego i arię Roksany „Uśnijcie krwawe sny króla Rogera” z „Króla Rogera” Karola Szymanowskiego.

Paweł Horodyski, który w pierwszym etapie zaprezentował arię „Flammis orci ne succendar” ze „Stabat Mater” Józefa Haydna, ma na swojej liście repertuarowej także: arię Leone „Nel mondo e nell’abisso” z opery „Tamerlano” Jerzego Fryderyka Haendla, arię Fiesca „A te l’estremo addio… Il lacerato spirito” z opery „Simon Boccanegra” Giuseppe Verdiego oraz arię Warega „A skaly groznyje drab’atsa s r’ovem volny” z opery „Sadko” Nikołaja Rimskiego-Korsakowa.

Półinaliści Queen Sonja Singing Competition 2025 © Johan-Halvdan Olsen-Halvorsen
Półinaliści Queen Sonja Singing Competition 2025 © Johan-Halvdan Olsen-Halvorsen

Justyna Khil jest laureatką Nagrody ORFEO Fundacji im. Bogusława Kaczyńskiego dla najlepszego polskiego głosu za najlepsze wykonanie arii operowej w finałowym etapie konkursu XX Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari (2023) oraz laureatką Nagrody im. Bogusława Kaczyńskiego dla wyróżniającego się polskiego głosu na 12. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki (2025).

reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img

Również popularne