Obie realizacje, w których wystąpi Krzysztof Bączyk, są jednymi z najstarszych pozycji repertuarowych MET. Premiera „Aidy” odbyła się w 1988 roku, w spektaklu w reżyserii Sonji Frisell śpiewali wtedy Leona Mitchell, Plácido Domingo, Fiorenza Cossotto, Sherrill Milnes i Paul Plishka, dyrygował James Levine. Do tej pory tę „Aidę” pokazano ponad 250 razy.
W dwóch planowanych na kwiecień (27 i 30) i czterech na maj (6,10,13,18) przedstawieniach wystąpią Angela Meade i Leah Crocetto w partii tytułowej, Olesya Petrova (Amneris), Marcelo Alvarez (Radames), George Gagnidze (Amonasro) oraz Christian Van Horn (Ramfis). Dyrygować będzie Paolo Carignani.
„Cyganeria” w legendarnej produkcji Franca Zeffirellego (reżyseria i scenografia) jest jeszcze starsza. W 1981 roku w premierowym spektaklu śpiewali m. in. Teresa Stratas, José Carreras i Renata Scotto, która wtedy kreowała partię Musetty. Dyrygował James Levine. Od tego czasu to przedstawienie pokazano ponad 500 razy.
Krzysztof Bączyk wcieli się rolę Colline’a 26 i 29 maja oraz 1,4 i 9 czerwca, a towarzyszyć mu będą Susanna Philips jako Mimi, Latonia Moore – Musetta, Charles Castronovo – Rudolf, Quinn Kelsey – Marcello i Iurii Samoilov (Schaunard). Spektakle poprowadzi James Gaffigan, dyrygent, który w Metropolitan Opera zadebiutował w 2018 roku właśnie „Cyganerią”.
Krzysztof Bączyk jest absolwentem Akademii Muzycznej w Poznaniu, uczestniczył w Programie Młodych Artystów Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie. Zadebiutował w Teatrze Wielkim w 2016 roku, kreując Publiusza w „Łaskawości Tytusa” Wolfganga Amadeusza Mozarta. Kariera młodego, 33-letniego basa rozwija się wspaniale. Artysta występował na wielu scenach świata (Cagliari, Sztokholm, Zurych, Paryż, Madryt, Barcelona, Bilbao czy Chicago), pojawiał się na ważnych festiwalach muzycznych (Aix-en-Provence, Arena di Verona czy Glyndebourne).
W sierpniu 2023 roku wystąpi na słynnym festiwalu w Salzburgu, zaśpiewa tytułowego bohatera w „Weselu Figara”, w reżyserii Martina Kušeja i pod muzyczną dyrekcją Raphaëla Pichona.