Na spektakl składają się dwa, pozornie niepowiązane ze sobą utwory: cykl pieśni „Zápisník zmizelého” („Dziennik zaginionego”) Leoša Janáčka oraz balet „El amor brujo” („Czarodziejska miłość” lub „Miłość czarodziejem”, w Polsce używa się alternatywnych tłumaczeń) Manuela de Falli. W obu dziełach silnie obecny jest wątek cygański, a także motyw obsesyjnej, fatalistycznej miłości. Kompozycja Janáčka wykonana została po raz pierwszy w nowej instrumentacji francuskiego kompozytora Arthura Levandiera. Partie wokalne wykonali tenor Magnus Vigilius (Janik) oraz mezzosopranistka Adriana Bignagni Lesca (Zefka). Dzieło de Falli zaprezentowano w oryginalnej wersji z 1915 roku. Choreografię stworzył Manuel Liñan, przy współudziale artystów flamenco: tancerzy oraz pieśniarki Esperanzy Fernández.
Po pierwszych spektaklach w Strasburgu Łukasz Borowicz otrzymał znakomite recenzje w prasie francuskiej. Dziennikarze podkreślają precyzję prowadzenia orkiestry, pozwalającej zabłysnąć tysiącem ogni (Michel Thomé, „Res Musica”) oraz doskonałość i wyrafinowanie dyrygenta, który z oddaniem czuwa nad dramaturgią wieczoru (Laurent Vilarem, „Opera Online”). Zestawienie innych recenzji w zakładce „Aktualności” na stronie Filharmonii Poznańskiej.
W dniach 15 marca – 3 kwietnia zaplanowano w sumie 7 spektakli, prezentowanych na scenie Opery w Strasburgu. Dwa ostatnie (1 i 3 kwietnia) odbędą się na w Miluzie.