Była absolwentką Państwowej Wyższej Szkoły Muzycznej w Krakowie (dyplom z wyróżnieniem w 1960 roku). Doskonaliła swe umiejętności w Paryżu, Weimarze i Mediolanie.
W latach 1964–1972 była solistką Opery Śląskiej w Bytomiu, gdzie występowała w takich partiach jak w Pamina w „Czarodziejskim flecie”, Zuzanna w „Weselu Figara” Ilia w „Idomeneo” czy Donna Elwira w „Don Giovannim” Wolfganga Amadeusza Mozarta. Śpiewała Micaëlę w „Carmen” Georgesa Bizeta, Liù w „Turandot” Giacoma Pucciniego, Tatianę w „Eugeniuszu Onieginie” Piotra Czajkowskiego, Małgorzatę w „Fauście” Charlesa Gounoda, Neddę w „Pajacach” Ruggera Leoncavalla i Desdemonę w „Otellu” Giuseppe Verdiego.
Była wykładowczynią w Państwowych Wyższych Szkół Muzycznych w Katowicach, Gdańsku i Krakowie. W 1987 została zaproszona do słynnej uczelni wokalnej, Mozarteum w Salzburgu, od 1991 roku zaczęła pracować na Universität für Musik und darstellende Kunst w Wiedniu, gdzie do 2006 prowadziła klasę śpiewu solowego.
Z recitalami pieśniowymi występowała w całej Europie, byłym ZSRR, Ameryce Południowej. Jej repertuar obejmował utwory od baroku po współczesność. Dokonała wielu nagrań i prawykonań.
Wychowała wiele pokoleń artystów, odnoszących sukcesy na scenach polskich i zagranicznych. Jej uczniami byli m. in.: Andrzej Dobber, Elżbieta Szmytka, Klemens Sander, Andrzej Lampert, Aleksandra Olczyk, Szymon Komasa, Małgorzata Olejniczak – Worobiej, Szymon Komasa, Anna Simińska, Agnieszka Tomaszewska, Joanna Dobrakowska i wielu, wielu innych.