Czym są wspomnienia? Utrwalonym obrazem miejsc, w których byliśmy lub bywaliśmy? Słowem czy dźwiękiem, które wpadło do naszych uszu i już tam na zawsze zostało? A może syntezą jednego i drugiego? Odpowiedzi na te pytania będzie można szukać podczas koncertu „Operowa klisza”, który odbędzie się w przeszklonym pawilonie MuFo, przy ulicy Rakowickiej 22A.
Zabrzmią fragmenty operetek oraz innych popularnych melodii. Wystąpią soliści Opery Krakowskiej: Zuzanna Caban oraz Jarosław Bielecki z towarzyszeniem Matteo Zoli przy fortepianie. Zabrzmią utwory Franza Lehára, Karola Szymanowskiego, Nino Roty, Fredericka Loewe i Johanna Straussa, m. in. z takich dzieł jak „Wesoła wdówka”, „Kraina uśmiechu”, „Księżniczka czardasza”, „Giuditta”, „Zemsta nietoperza”, „Hrabina Marica”, „Loteria na mężów”, „My Fair Lady”, a także pieśni neapolitańskie i muzyka filmowa („Ojciec chrzestny”).
Po koncercie odbędzie się zwiedzanie wystawy czasowej „Być jak Adam Karaś”. Adam Karaś wokół fotografii zbudował swoje życie. Atelier fotograficzne artysty było jednocześnie mieszkaniem, lampy studyjne miały swoje imiona, a kolejne aparaty podlegały modyfikacjom i ulepszeniom. Będzie to pierwsza retrospektywna wystawa twórczości ekscentrycznego twórcy, pasjonata fotografii, konstruktora i wynalazcy.
Adam Karaś (1896 – 1986) – fotograf, fotoreporter oraz filmowiec – to niezwykła postać na kulturalnej mapie dwudziestowiecznego Krakowa. Wraz z bratem założył studio Bracia Karaś Film, realizujące filmy krótkometrażowe, był także właścicielem wyjątkowego atelier fotograficznego, prowadzonego najpierw przy ulicy Czarnowiejskiej, a następnie przy ulicy Szewskiej. Pasjonat, konstruktor i wynalazca, a także twórca niezwykłych fotomontaży tzw. „fotoratur”. Słynął z nietuzinkowego poczucia humoru, którym starał się rozluźnić swoich modeli podczas fotografowania.
Organizatorami cyklu są Opera Krakowska i Muzeum Fotografii w Krakowie.