Ten jedyny w swoim rodzaju wieczór został zorganizowany 9 września w auli Regionalnego Ośrodka Badań i Rozwoju AWF. Był popisem zdolności wokalnych znanego już w Białej Podlaskiej wybitnego śpiewaka operowego i musicalowego, aktora i reżysera Zbigniewa Maciasa oraz śpiewaczki operowo-operetkowej Małgorzaty Długosz. Gościem wieczoru była Joanna Jakubas, prezentująca wydany w tym roku, wyjątkowo urokliwy album My New Wings. Publiczność odebrała je z przyjemnością i łezką wzruszenia, bo też wybór utworów był niecodzienny.
Przed koncertem prowadzonym przez Gabrielę Kuc–Stefaniuk, rzeczniczkę prezydenta miasta Biała Podlaska i Krzysztofa Korwina–Piotrowskiego, dyrektora artystycznego festiwalu, prezydent Michał Litwiniuk gorąco podziękował Fundacji ORFEO im. Bogusława Kaczyńskiego. Dzięki niej na bialskich scenach można słuchać artystów z najwyższej półki, gwarantujących wyjątkowe doznania duchowe. Prezydent wręczył przewodniczącemu rady Fundacji Zbigniewowi Napierale i zasiadającej w radzie Barbarze Kaczmarkiewicz okolicznościowe grawertony.
Program wieczoru wspomnień i wzruszeń wypełnił muzyką zespół profesora Akademii Muzycznej w Łodzi Adama Manijaka. Publiczność usłyszała na początku instrumentalną wersję kompozycji Henryka Warsa z 1935 r. „Powróćmy jak za dawnych lat”, wykorzystaną w filmie „Manewry miłosne” przez Tolę Mankiewiczównę i Aleksandra Żabczyńskiego.
Atmosferę lat trzydziestych podtrzymał Zbigniew Macias utworem „Już nie zapomnisz mnie”, znanym z filmu „Manewry miłosne”, zaś Małgorzata Długosz – interpretacją piosenki „Nie kochać w taką noc to grzech”, znaną z filmu „Ada to nie wypada” z 1936 r. Publiczność nie żałowała oklasków. Nastrojowo zabrzmiał romans „Kto mi samotność osłodzi” w kapitalnej interpretacji Zbigniewa Maciasa.
Urzekający klimat wywołała też Małgorzata Długosz piosenką Hanki Ordonówny „Na pierwszy znak”, znaną z filmu „Szpieg w masce” z 1933 r. Potem było jeszcze piękniej. Niesamowite wrażenie zrobił duet Zbigniewa Maciasa i Małgorzaty Długosz we wzruszającej pieśni ukraińskiej, dedykowanej wszystkim matkom „Moja matko, ja wiem”, wykonywanej niegdyś przez nieodżałowanego Bernarda Ładysza.
Przerywnikiem w muzycznej podróży przez lata trzydzieste okazał się nieco odmienny w stylu blok muzyczny Joanny Jakubas, prezentujący jej wyjątkowo poruszające i urzekające pięknem nagrania dokonane niedawno z London Symphony Orchestra. Aranżacje przygotował dyrygent i kompozytor Nick Ingman, a producentem płyty był laureat Oscara Jan A. P. Kaczmarek. W pierwszym bloku sopranistka zachwyciła anielskim głosem w czterech utworach: „Memory”, „Hallelujah”, „Caruso” i „La vie en rose”. Zachwycona publiczność przyjęła je owacjami na stojąco.
W dalszej części koncertu zespół muzyczny Adama Manijaka przedstawił instrumentalne wariacje przedwojennych piosenek Henryka Warsa. W sentymentalnej aurze perełek filmowych Małgorzata Długosz zaśpiewała wielki szlagier Zuli Pogorzelskiej „Ja się boję sama spać”. Zbigniew Macias uraczył słuchaczy przebojem Eugeniusza Bodo „Umówiłem się z nią na dziewiątą”, zaprezentowanym w filmie „Piętro wyżej” z 1937 r. Bardzo dobrze przyjęta została następna interpretacja Zbigniewa Maciasa, tym razem arii „Morze szumiące, kołyszące szumem fal” z operetki „Panna wodna” Jerzego Lawiny-Świętochowskiego.
„Tangolita” z operetki „Bal w Savoyu” Paula Abrahama, wykonana z wdziękiem przez Małgorzatę Długosz, poprzedziła doskonale znaną, choć rzadko już prezentowaną w radiu piosenkę „Cicha woda brzegi rwie” w interpretacji Zbigniewa Maciasa. Ten żartobliwy szlagier wylansował w latach 60. minionego wieku Zbigniew Kurtycz, spodobał się słuchaczom tak bardzo, że brawa nie milkły długo.
W drugim wejściu Joanna Jakubas uraczyła słuchaczy czterema utworami z płyty „My New Wings”: „Historia de un Amor”, „Besame Mucho”, „Nights in White Satin” i „Tango to Evora”. Publiczność była zachwycona.
Z prawdziwą przyjemnością wysłuchano operetkowej arii „Juliszka z Budapesztu”. Utwór z „Błękitnej maski” Freda Raymonda wykonał z godną podziwu elegancją Zbigniew Macias. Operetkową serię podtrzymała kolejna, wspaniała aria „Czardasz Maricy” z „Hrabiny Maricy” Imre Kalmana w wykonaniu Małgorzaty Długosz. Zachwyt publiczności i łzy wzruszenia wywołała interpretacja Zbigniewa Maciasa piosenki „Ach, te baby”, znanej z wykonania Eugeniusza Bodo w filmowym melodramacie „Zabawka” z 1933 r. Popisy obojga artystów zakończyły dwa duety. Rozbawieni słuchacze otrzymali nastrojową piosenkę „Nasza jest noc” z repertuaru Mieczysława Fogga oraz „Powróćmy jak za dawnych lat”. Po ukłonach, kwiatach i owacji na stojąco, na bis artyści zaśpiewali „Time to Say Goodbye”, światowy przebój wylansowany przez Andrea Bocelliego i Sarah Brightman. Radość publiczności nie znała granic.