W swoim oświadczeniu, opublikowanym także w mediach społecznościowych 18 czerwca 2025 roku Tomasz Janczak napisał: Dzisiejszy wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu potwierdził, że moje odwołanie było bezprawne i dokonane z rażącym naruszeniem prawa, w tym konstytucji RP.
Ten wyrok jest dowodem na to, jak wielkie znaczenie mają suwerenne, niezawisłe sądy, które chronią obywatela przed bezprawiem władzy i gwarantują mu prawa obywatelskie. W dzisiejszym orzeczeniu Sąd nie tylko unieważnił w całości uchwałę o moim odwołaniu i wszystkie zarzuty jakie w niej były wskazane, ale także jednoznacznie ocenił działanie urzędników Urzędu Marszałkowskiego.
Zarząd Województwa, przygotowując uchwałę, opierał się bowiem na sfabrykowanych, nieprawdziwych informacjach. Zwracam się w tym miejscu do Zarządu Województwa Dolnośląskiego, aby dokonał oceny pod kątem prawidłowości działań podległych mu urzędników oraz wyciągnął wobec nich odpowiednie konsekwencje.
Jestem dyrektorem Opery Wrocławskiej i w poniedziałek zgłaszam się do pracy.
Chciałbym też zaprosić wszystkich dziennikarzy i przedstawicieli mediów na konferencję prasową w Operze w najbliższy poniedziałek 23 czerwca o godzinie 10.00.
Tomasz Janczak w tym dniu pojawił się w miejscu pracy, ale nie został wpuszczony do budynku. Były dyrektor opery wrocławskiej zapowiada pozew do sądu pracy.

Tymczasem Opera Wrocławska zapowiedziała nowy sezon artystyczny 2025/2026. Zaplanowano sześć premier: 4 opery i 2 balety. To pierwszy w pełni ukształtowanym pod artystycznym kierownictwem Dyrektor Agnieszki Franków-Żelazny. – Tworzenie sezonu to nie tylko decyzje programowe – mówiła. – To budowanie świata, w którym artyści i widzowie będą chcieli być razem. Każdy spektakl, każda premiera jest jak kolejne drzwi do emocji, refleksji, niekiedy rozbawienia, czasem zadumy. Gdy patrzę na ten sezon – na jego strukturę i ludzi, którzy go współtworzą – czuję, że naprawdę zaczynamy opowiadać wspólną historię. Z radością patrzę, jak zespół Opery Wrocławskiej nadaje tej wizji życie.
Zaplanowano i ogłoszono cały sezon artystyczny, w większości podano też obsady. Dyrektorem Castingu jest Tomasz Konieczny, stanowisko Kierownika Muzycznego Opery Wrocławskiej sprawuje będzie gruziński dyrygent Mirian Khukhunaishvili.

W programie znalazło się sześć premier – cztery operowe i dwie baletowe. Sezon otwiera 12 września 2025 roku „Straszny dwór” Stanisława Moniuszki w reżyserii Bruna Berger-Gorskiego. Będzie to też ukoronowanie obchodów 80-lecia Opery Wrocławskiej. Obsada zapowiada się niezwykle ciekawie, wystąpią m. in. Piotr Buszewski, Paweł Horodyski, Adrian Domarecki, Mateusz Ługowski, Łukasz Motkowicz i Zuzanna Nalewajek, a także soliści związani z Opera Wrocławską . m. in. Hanna Sosnowska-Bill, Maria Rozynek, Elżbieta Kaczmarzyk-Janczak, Barbara Bagińska i Aleksandra Opała. Zadyryguje Mirian Khukhunaishvili.
Kolejną premiera będzie 28 listopada 2025 roku „Salome” Ryszarda Straussa, w roli tytułowej wystąpi Natalia Rubiś, zadyryguje Yaroslav Shemet, a Opera Wrocławska przypomni również, że właśnie tu – wówczas jako Breslauer Stadttheater – Salome pojawiła się na scenie zaledwie trzy miesiące po światowej prapremierze.

20 lutego 2026 roku odbędzie się premiera „Don Kichota” Jules’a Masseneta, w roli głównej wystąpi Rafał Siwek, spektakl wyreżyseruje Marek Weiss-Grzesiński. Będzie to pierwsza prezentacja tego niezwykłego tytułu w Polsce. Jednym z najbardziej intrygujących wydarzeń sezonu będzie „Julietta” Bohuslava Martinů (11 kwietnia 2026 roku), ale wbrew temu, co czytamy na stronie opery nie jest to polska premiera tego dzieła, wystawiono je już w Łodzi, w 1978 roku. Opowieść o mieście, w którym gdzie mieszkańcy pamiętają tylko ostatnie dziesięć minut swojego życia wyreżyseruje Barbara Wiśniewska.
Pośród premier baletowych szczególne miejsce zajmuje 8 listopada 2025 roku „Lumière” – trzyczęściowy wieczór baletowy złożony z dzieł Jiříego Kyliána („Un Ballo”), Rafaela Bonacheli („6 Breaths”) i Meryl Tankard („Bolero”). Spektakl zdobył już uznanie krytyków za artystyczną reżyserię światła, dotyka tematów przemijania, rytuału i ciała jako instrumentu pamięci. Sezon zakończy 13 czerwca 2026 roku „Sen nocy letniej” – nowa produkcja baletowa inspirowana dramatem Szekspira.