Reżyserką nowej inscenizacji „Fidelia” Ludwiga van Beethovena w Opéra National de Bordeaux jest Valentina Carrasco. Argentyńska artystka przygotowała już w tym teatrze „Faworytę” Gaetana Donizettiego. Akcja jej inscenizacji „Fidelia” rozgrywa się w Bordeaux podczas II Wojny Światowej. Autorem kostiumów jest Mauro Tinti, reżyserii świateł – Antonio Castro, a scenografii – Carles Berga. Kierownictwo muzyczne premiery objął amerykański dyrygent Joseph Swensen, od sezonu 2024/25 piastujący stanowisko Dyrektora Muzycznego Orchestre National Bordeaux Aquitaine.
W roli Leonory występuje Jacquelyn Wagner, Florestana – Jamez McCorkle, Rocca – Paul Gay, Marceliny – Polina Shabunina, Jaquina – Kevin Amiel, Don Fernanda – Thomas Dear, a z partią Don Pizarra po raz pierwszy mierzy się Szymon Mechliński. Spektakl premierowy odbył się 16 maja, a kolejne zaplanowano na 19, 21 i 23 maja 2025 roku.

Obdarzony potężnym głosem predestynowanym do ról dramatycznych – napisał o nim Jacek Marczyński w najnowszym Beethoven Magazine (nr 38/2025). Szymon Mechliński ma za sobą entuzjastycznie przyjęte debiuty na prestiżowych scenach operowych, takich jak: Dutch National Opera & Ballet w Amsterdamie, Teatro Real w Madrycie (Lord Guglielmo Cecil w „Marii Stuardzie” Gaetano Donizettiego), Canadian Opera Company w Torontno (Walenty w „Fauście” Charlesa Gounoda), Teatro Regio di Parma (Hrabia Luna w „Trubadurze” Giuseppe Verdiego), Teatro Massimo di Palermo (Sharpless w „Madama Butterfly” Giacoma Pucciniego), Teatro de la Maestranza de Séville (Guglielmo w „Così fan tutte” Wolfganga Amadeusza Mozarta), Wexford Festival Opera (Malatesta w „Don Pasquale” Gaetano Donizettiego), Theater Dortmund, Opéra de Toulon (tytułowy Eugeniusz Oniegin w operze Piotra Czajkowskiego), Fińska Opera Narodowa w Helsinkach (Silvio w „Pajacach” Ruggiero Leoncavalla), Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie (Amonasro w „Aidzie”, Paolo w „Simonie Boccanegrze” Giuseppe Verdiego, Escamillo w „Carmen” Georgesa Bizeta), Opera Wrocławska (Lescaut w „Manon” Julesa Masseneta), Teatr Wielki im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu (Miecznik w „Strasznym Dworze” Stanisława Moniuszki).
Podczas ostatniej, 11. edycji Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki otrzymał Nagrodę im. Bogusława Kaczyńskiego dla najlepszego polskiego głosu.

Pasją artysty jest odkrywanie zaginionych i przywracanie zapomnianych oper kompozytorów polskich. Arie z tych dzieł wykonuje podczas swoich recitali solowych. Wziął udział w koncertowym wykonaniu „Barbary Radziwiłłówny” Henryka Jareckiego (partia Gasztołda) i „Beatrix Cenci” Ludomira Różyckiego (partia Pietra Negriego) w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.
W najbliższym czasie Szymon Mechliński wcieli się w Marcella w „Cyganerii” Giacoma Pucciniego. Wystąpi w 11 spektaklach na przełomie czerwca, lipca i sierpnia 2025 roku w Crosby Theatre w ramach festiwalu w Santa Fe w Stanach Zjednoczonych.

Sezon 2025/26 rozpocznie w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu występami na 3. Festiwalu Moniuszki, którego jest dyrektorem. Wykona partię Angelosa w koncertowym wykonaniu opery „Wyrok” Zygmunta Noskowskiego (27.09.2025), a także partię tytułową w koncertowym wykonaniu „Króla Rogera” Karola Szymanowskiego (08.11.2025). Następnie wykona tę partię na estradzie Filharmonii Berlińskiej (12.11.2025) i w zaplanowanej na kwiecień 2026 roku premierze tego tytułu w Poznaniu.
W przyszłym sezonie Mechliński zadebiutuje w Staatsoper w Hamburgu partią Herolda królewskiego w „Lohengrinie” Richarda Wagnera. W spektaklu w reżyserii Petera Konwitschny’ego i pod batutą Omera Meira Wellbera wystąpi u boku Klausa Floriana Vogta (Lohengrin) i Sary Jakubiak (Elza).