W piątek, 31 marca, na scenie Filharmonii Krakowskiej wystąpi odnoszący międzynarodowe sukcesy śpiewak. Od Wiener Staatsoper po Metropolitan Opera Nowym Jorku, Tomasz Konieczny znany jest z pierwszoplanowych partii operowych i imponującej rozpiętości repertuarowej. Słynie zarówno z ról Wagnerowskich, jak i Straussowskich. Jest także znakomitym interpretatorem pieśni.
Konieczny, wraz z pianistą Lechem Napierałą, zaprezentuje utwory pochodzące z nowej płyty zatytułowanej „From Scession to Distortion”, wydanej nakładem Dal Segno Institute oraz Instytutu Adama Mickiewicza. Znajdują się na niej utwory skomponowane przez młodego współczesnego kompozytora Aleksandra Nowaka do pięciu wierszy Bolesława Leśmiana – cykl „Dwuwiersze” oraz arie Henryka Czyża i dwanaście pieśni Richarda Straussa.
Album jest efektem blisko dziesięcioletniej współpracy obu artystów, zapoczątkowanej recitalem z pieśniami Richarda Straussa w 2014 roku, w Filharmonii Krakowskiej. Obok Franza Schuberta, Stanisława Moniuszki, Siergieja Rachmaninowa czy Mykoły Łysenki, w repertuarze Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały znajdują się również kompozycje współczesne. W 2020 roku artyści wydali płytę „Songs & Sonnets” z utworami Romualda Twardowskiego. Dwa lata później powstał ich kolejny album, „Apocalypse”, zawierający cykl „Kindertodtenlieder” Gustava Mahlera oraz pieśni Aleksandra Nowaka do słów Krzysztofa Kamila Baczyńskiego (skomponowane na osobiste zamówienie Tomasza Koniecznego).
Marcowy koncert w Filharmonii Krakowskiej będzie premierą najnowszej płyty tandemu Konieczny i Napierała. Bezpośrednio po recitalu, we foyer zaplanowane jest spotkanie z artystami, które poprowadzi Mateusz Borkowski.