Operavision to bezpłatny serwis internetowy, na którym można oglądać spektakle z wielu znanych teatrów w Europie. Teatr Wielki – Opera Narodowa stał się partnerem tego projektu, prezentowano tutaj kilka warszawskich produkcji, m. in. „Erosa i Psyche” Ludomira Różyckiego, „Manru” Ignacego Jana Paderewskiego, „Straszny dwór” Stanisława Moniuszki, a także „Toscę” Giacomo Pucciniego. Na Operavision dostępny był też finał 11. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki.
Rejestracja „Giselle” w wykonaniu Polskiego Baletu Narodowego, będąca do niedawna dostępna na tej platformie pobiła swoisty rekord oglądalności portalu, przekraczając ponad 490 000 wyświetleń.
Na Operavision gościły też spektakle z innych polskich teatrów, m. in. z Teatru Wielkiego w Poznaniu („Halka”, „Paria” czy „Jawnuta” Stanisława Moniuszki).
„Peter Grimes” to pierwsze operowe dzieło Benjamina Brittena, ukończone w 1945 roku. Partię Grimesa śpiewał tenor Peter Pears, życiowy partner kompozytora. Premiera okazała się ogromnym sukcesem i zapoczątkowała karierę Brittena jako twórcy niezwykłego, operującego indywidualnym językiem muzycznym, pełnym eklektyzmu i nowoczesnej kompozytorskiej wyobraźni.
Spektakl w reżyserii Mariusza Trelińskiego, ze scenografią Borisa Kudlička, kostiumami Marka Adamskiego i choreografią Jacka Przybyłowicza prowadził Michał Klauza. W ubiegłym sezonie produkcję pokazano tylko cztery razy. Wystąpili Peter Wedd (Grimes), Cornelia Beskow (Ellen Orfotd), Krzysztof Szumański (Balstrode), Wanda Franek (Cioteczka), Aleksandra Łaska i Maria Stasiak (Siostrzenice), Mateusz Zajdel (Boles), Dariusz Machej (Swallow), Jadwiga Postrożna (Pani Sedley), Aleksander Kunach (Wielebny Horace Adams), Szymon Komasa (Ned Keene) oraz Łukasz Jakobski (Hobson).
Warszawską produkcję „Peter Grimesa” można oglądać od 28 lipca 2023 przez kolejne sześć miesięcy, do 28 stycznia 2024 roku.