Anna Marchwińska studiowała na Akademii Muzycznej im F. Chopina w Warszawie. Ukończyła także Stanford University w Kalifornii i Juilliard School of Music w Nowym Jorku. Brała udział w wielu letnich festiwalach muzycznych, m.in.: Music Academy of the West w Santa Barbara, Tanglewood Music Center, Merola Opera Program w San Francisco oraz Chautauqua Festival (1999).
W latach 1997-2001 była wykładowcą w Juilliard School Opera Center i Vocal Arts Department, współpracowała wtedy także z operowymi scenami Nowego Jorku: Metropolitan Opera i New York City Opera. Od 2002 związana jest z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, jest tam kierownikiem korepetytorów solistów. Specjalizuje się w muzyce kameralnej, zarówno wokalnej, jak i instrumentalnej.
Anna Marchwińska współpracuje z Festiwalem w Bregencji od 2009 roku. Przygotowywała tam m.in. pozycje z polskiego repertuaru: „Króla Rogera” Karola Szymanowskiego (2009), „Pasażerkę” Mieczysława Weinberga (2010) i „Kupca weneckiego” Andrzeja Czajkowskiego (2013).
W tej edycji Bregenzer Festpiele Marchwińska jest coachem wokalnym solistów zaproszonych do nowej inscenizacji „Madame Butterfly” Giacomo Pucciniego w reżyserii Andreasa Homoki i dyrekcji muzycznej Enrique Mazzolego. Jest to jej siódma produkcja na Seebühne, poprzednio były to: „Aida” (2009), „Andrea Chénier” (2011-2012), „Czarodziejski flet” (2013-2014), „Turandot” (2015-2016), „Carmen” (2017-2018) oraz „Rigoletto” (2019-2021).
Artystka regularnie gra też w orkiestrze Wiener Symphoniker, w ubiegłym sezonie wykonała partię klawesynu w „Stworzeniu świata” Josepha Haydna, pod dyrekcją kolumbijskiego dyrygenta Andrésa Orozco-Estrady. Współpracuje też w ramach Opera Studio, gdzie uczestniczyła w przygotowaniach do „Wesela Figara” „Così fan tutte”, „Don Giovanniego” Wolfganga Amadeusza Mozarta i „Eugeniusza Oniegina” Piotra Czajkowskiego. Występuje z recitalami w ramach serii „Musik und Poesie”.
Festiwal w Bregencji odbywa się w lipcu i w sierpniu. Założeniem wydarzenia jest prezentacja słynnych dzieł operowych na specjalnie zbudowanej scenie na Jeziorze Bodeńskim. Spektakularne produkcje w otwartej przestrzeni wykorzystują zdobycze współczesnej techniki. Organizatorzy od początku utworzenia Festiwalu mają też ambicję pokazywania dzieł mniej znanych na scenie Festspielhaus. W tym roku będzie to „Siberia” Umberto Giordana.