Premiera odbyła się 29 maja 1999 roku i zyskała entuzjastyczne recenzje w polskiej i zagranicznej prasie. To pierwsza wielka realizacja reżysera Mariusza Trelińskiego. Scenografię stworzył Borys Kudlička, choreografię Emil Wesołowski, a za kostiumy odpowiedzialni byli Paweł Grabarczyk i Magdalena Tesławska. Partię tytułową śpiewała wówczas Izabela Kłosińska, Pinkertonem był Krzysztof Bednarek, Sharplesem Zbigniew Macias, a Suzuki Katarzyna Suska. Dyrygował Enrique Diemecke. Do tej pory w warszawskim Teatrze Wielkim wystawiono tę inscenizację ponad 100 razy.
Spektaklem „Madame Butterfly” zachwycił się sam Plácido Domingo, dzięki któremu dzieło duetu Treliński – Kudlička trafiło na scenę Opery Waszyngtońskiej. Ale wystawiono je także na scenie innych liczących się teatrów, m. in.: w Teatrze Maryjskim w Sankt Petersburgu, El Palau de les Arts Reina Sofia w Walencji, Teatro Lirico di Cagliari na Sardynii oraz w Royal Opera House Muscat w Omanie.
W 11 prezentowanych spektaklach w The Israeli Opera spektaklach wystąpili m. in. Aurelia Florian i Alla Vasilevitsky (Cio-cio-san), Valentin Dityuk i Otar Jorjikia (Pinkerton), Ionut Pascu i Oded Reich (Sharpless), a także Shay Bloch (Suzuki).
Wszechobecne i złowrogie partie Sług zagrali mimowie Krzysztof Czerny, Michał Ciećka i Tomasz Nerkowski, którzy od dawna występują w tej produkcji (Ciećka i Nerkowski wzięli udział w premierze). Reżyserem wznowienia w Tel Awiwie jest Jerzy Krysiak.
Spektakl grany jest dzień po dniu, od 2 grudnia, ostatnie przedstawienie zaplanowano na 16 grudnia. Dyryguje Dan Ettinger, dyrektor muzyczny The Israeli Opera. W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie „Madame Butterfly” pojawi się dopiero pod koniec sezonu, trzykrotnie 26, 28 i 31 maja.