Festiwal w Bregencji (Bregenzer Festpiele) odbywa się w lipcu i w sierpniu. Założeniem wydarzenia jest prezentacja słynnych dzieł operowych na specjalnie zbudowanej scenie na Jeziorze Bodeńskim. Spektakularne produkcje w otwartej przestrzeni wykorzystują zdobycze współczesnej techniki. Organizatorzy od początku utworzenia Festiwalu mają też ambicję pokazywania na scenie pobliskiego teatru (Festspielhaus) dzieł mniej znanych lub rzadziej obecnych w repertuarze światowym. W tym roku jest to „Tankred” Gioachina Rossiniego, w partii tyłułowej występuje Anna Goryachova. Odbywają się też przedstawienia dramatyczne.
Anna Marchwińska współpracuje z Festiwalem w Bregencji od 2009 roku. W tej edycji jest coachem wokalnym solistów zaproszonych do nowej produkcji „Wolnego strzelca” Carla Marii von Webera, pod dyrekcją muzyczną Enrique Mazzoli i w reżyserii Philippa Stölzla, który przed czterema laty wystawił na scenie na jeziorze „Rigoletta”. Każdy tytuł wystawiany jest na jeziorze przez dwa sezony.
„Wolny strzelec” to ósma produkcja Marchwińskiej na Seebühne, poprzednio były to: „Aida” (2009), „Andrea Chénier” (2011-2012), „Czarodziejski flet” (2013-2014), „Turandot” (2015-2016), „Carmen” (2017-2018), „Rigoletto” (2019-2021) oraz „Madame Butterfly (2022-2023). Pianistka przygotowywała w Bregencji także pozycje z polskiego repertuaru: „Króla Rogera” Karola Szymanowskiego (2009), „Pasażerkę” Mieczysława Weinberga (2010) i „Kupca weneckiego” Andrzeja Czajkowskiego (2013).
Premiera „Wolnego strzelca” odbyła się 17 lipca 2024 roku, w tym roku planowanych jest blisko 30 spektakli, ostatni z nich odbędzie się 18 sierpnia 2024 roku. W produkcji występują: Liviu Holender i Johannes Kammler (Ottokar), Franz Hawlata i Raimund Nolte (Kuno), Mandy Fredrich, Nikola Hillebrand i Elissa Huber (Agata), Hanna Herfurtner, Gloria Rehm i Katharina Ruckgaber (Anusia), Christof Fischesser, David Steffens i Oliver Zwarg (Kaspar), Thomas Blondelle, Mauro Peter i Rolf Romei (Maks), Moritz von Treuenfels i Niklas Wetzel (Samiel), Frederic Jost i Andreas Wolf (Pustelnik), Maximilian Krummen i Philippe Spiegel (Kilian) oraz Theresa Gauß, Sarah Kling i Sarah Schmidbauer (Druhny). Zadyryguje Enrique Mazzola i Erina Yashmina, kostiumy są dziełem Gesine Völlm, reżyseria świateł Philippa Stölzla i Floriana Schmitta. Reżyserem spektaklu jest Philipp Stölzl.
Podczas pracy w Bregencji Anna Marchwińska regularnie gra też w orkiestrze Wiener Symphoniker, w ubiegłych latach wystąpiła w koncertach symfonicznych. W tym roku wystąpiła w Dniu Wiener Symphoniker w solowym recitalu z koncertmistrzem Dumitrum Pocitarim, artysta wcześniej był koncertmistrzem w Tel Awiwie w orkiestrze pod dyrekcją Zubina Mehty. W obecnej edycji wraz z Atanasem Dinovskim i Danielem Schoberem wystąpi w produkcji „Wolnego strzelca” jako członkini Todeskapelle („Umarłej kapeli”). Wystąpi także w „Ognistym ptaku” Igora Strawińskiego, suicie baletowej na orkiestrę, pod dyrekcję Enrique Mazzoli.
Anna Marchwińska studiowała na Akademii Muzycznej im F. Chopina w Warszawie. Ukończyła także Stanford University w Kalifornii i Juilliard School of Music w Nowym Jorku. Brała udział w wielu letnich festiwalach muzycznych, m.in.: Music Academy of the West w Santa Barbara, Tanglewood Music Center, Merola Opera Program w San Francisco oraz Chautauqua Festival (1999).
W latach 1997-2001 była wykładowcą w Juilliard School Opera Center i Vocal Arts Department, współpracowała wtedy także z operowymi scenami Nowego Jorku: Metropolitan Opera i New York City Opera. Od 2002 roku związana jest z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, jest tam kierownikiem korepetytorów solistów. Specjalizuje się w muzyce kameralnej, zarówno wokalnej, jak i instrumentalnej. Anna Marchwińska współpracuje z wieloma znanymi artystami operowymi. W ubiegłym roku w programie The Insider SA wyemitowano krótki film o Pretty Yende („Pretty Yende Beutiful Documentary”). Uwieczniono tam fragment lekcji tej wspaniałej sopranistki z Anną Marchwińską w Warszawie. Film do obejrzenia tutaj.