REKLAMA

Polscy artyści na świecie: Weronika Rabek i Adrian Domarecki w premierze „I Capuleti e i Montecchi” w Magdeburgu

W najnowszej premierze Theater Magdeburg „I Capuleti e i Montecchi” Vincenza Belliniego w rolach Romea i Tebalda po raz pierwszy występują mezzosopranistka Weronika Rabek i tenor Adrian Domarecki. Spektakl wyreżyserowała Pinar Karabulut, kierownictwo muzyczne objął Sebastiano Rolli.

Reżyserką spektaklu jest Niemka Pinar Karabulut. Kierownictwo muzyczne premiery objął Sebastiano Rolli (kolejnymi spektaklami dyrygować będzie także Davide Rinaldi). Autorką kostiumów jest Teresa Vergho, scenografię zaprojektowała Michela Fluck, dramaturgiem spektaklu jest Esther Beisecker, a choreografię przygotował Martin Wagner. Spektakl powstał w koprodukcji z Opéra national de Lorraine w Nancy, Theater St Gallen i Opera Ballet Vlaanderen. Jak możemy przeczytać na stronie teatru, Bellini skomponował rolę Romea jako partię mezzosopranową. Wielokrotnie nagradzana reżyserka Pinar Karabulut w swoim spektaklu kwestionuje role płci i relacje dominacji.

Weronika Rabek (Romeo) i i Rosha Fitzhowle (Giulietta) w „I Capuleti e i Montecchi” w Theater Magdeburg © Andreas Lander
Weronika Rabek (Romeo) i Rosha Fitzhowle (Giulietta) w „I Capuleti e i Montecchi” w Theater Magdeburg © Andreas Lander

W spektaklu wystąpią: Rosha Fitzhowle (Giulietta), Emilie Renard, Weronika Rabek (Romeo), Adrian Domarecki, Aleksandr Nesterenko (Tebaldo), Giorgi Mtchedlishvili (Lorenzo), Johannes Stermann (Capellio).

Premiera odbędzie się 25 stycznia 2025 roku, a kolejne spektakle zaplanowano na 1, 9 lutego, 9 marca, 5, 13 kwietnia, 23 maja 2025 roku. Weronika Rabek i Adrian Domarecki dzielić będą spektakle 25 stycznia, 9 lutego, 13 kwietnia i 23 maja 2025 roku.

Weronika Rabek (Romeo) w „I Capuleti e i Montecchi” w Theater Magdeburg © Andreas Lander
Weronika Rabek (Romeo) w „I Capuleti e i Montecchi” w Theater Magdeburg © Andreas Lander

Mezzosopranistka Weronika Rabek studiowała na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku i Hochschule fur Musik, Theater und Medien w Hannoverze. Zadebiutowała w 2016 roku partią Ramira w „Rzekomej ogrodniczce” Wolfganga Amadeusza Mozarta. Należała do studia operowego, a następnie młodego zespołu solistów Staatsoper w Hannoverze, gdzie występowała m. in. jako Mercedes w „Carmen” Georgesa Bizeta, czy Flora w „Dokręcaniu Śruby” Benjamina Brittena.

Od sezonu 2022/23 jest solistką Theater Magdeburg, gdzie śpiewa partię Annia w „Łaskawości Tytusa” i Cherubina w „Weselu Figara” Mozarta, Olgi w „Eugeniuszu Onieginie” Piotra Czajkowskiego, Driady w „Ariadnie na Naxos” Richard Straussa, kreuje tytułowego Jasia w „Jasiu i Małgosi” Engelberta Humperdincka, a także tytułową Carmen w operze Georgesa Bizeta. Na swoim koncie ma również występy w roli tytułowej Judyty w „Judycie Triumfującej” Antonia Vivaldiego w Warszawskiej Operze Kameralnej.

Adrian Domarecki (Tebaldo) w „I Capuleti e i Montecchi” w Theater Magdeburg © Andreas Lander
Adrian Domarecki (Tebaldo) w „I Capuleti e i Montecchi” w Theater Magdeburg © Andreas Lander

Tenor Adrian Domarecki jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, był również członkiem Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Występował m. in. w Operze Krakowskiej, Operze Wrocławskiej, Operze Śląskiej w Bytomiu, czy Teatrze Wielkim w Łodzi. Jego repertuar obejmuje takie partie, jak Ferrando w „Cosi fan tutte” i Don Ottavio w „Don Giovannim” Wolfganga Amadeusza Mozarta, Alfredo w „Traviacie” i Cassio w „Otellu” Giuseppe Verdiego, Edgardo w „Łucji z Lammermoor” Gaetana Donizettiego, czy też Pang w „Turandot” Giacoma Pucciniego.

Weronika Rabek (Romeo) i Adrian Domarecki (Tebaldo) w „I Capuleti e i Montecchi” w Theater Magdeburg © Andreas Lander
Weronika Rabek (Romeo) i Adrian Domarecki (Tebaldo) w „I Capuleti e i Montecchi” w Theater Magdeburg © Andreas Lander

Od sezonu 2022/23 jest należy do zespołu Theater Magdeburg, gdzie śpiewa m. in. Plutona w „Orfeuszu w piekle” Jacquesa Offenbacha, Nemorina w „Napoju miłosnym” Gaetana Donizettiego, Jaquina w „Fidelio” Ludwiga van Beethovena, czy też Remendado w „Carmen” Georgesa Bizeta. W marcu 2025 roku artysta zadebiutuje na scenie Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie jako Ferrando w „Così fan tutte” Mozarta, również w marcu 2025 roku wcielać się będzie w Nemorina w nowej inscenizacji „Napoju miłosnego” Gaetana Donizettiego w Teatrze Wielkim w Łodzi. W maju 2025 roku wystąpi w roli Alfreda w premierze „Traviaty” Verdiego w Magdeburgu.

reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img

Również popularne