Premiera tego spektaklu odbyła się w pandemicznym sezonie 2020/21 w Teatro Real w Madrycie, na jednej z niewielu scen nie tylko w Hiszpanii, ale również na świecie, która podczas tego trudnego czasu nie zaniechała pełnowymiarowej działalności, nieprzerwanie goszcząc widzów na swojej widowni. Następnie przedstawienie zostało wystawione w takich teatrach, jak Semperoper w Dreźnie czy Palau de les Arts Reina Sofia w Walencji. Inscenizacja w reżyserii Christofa Loya ukazuje tytułową bohaterkę jako tancerkę baletową, która uległa kontuzji. Autorem scenografii spektaklu jest Johannes Leiacker. Choreografię przygotował Klevis Elmazaj, a kostiumy – Ursula Renzenbrink. Kierownictwo muzyczne objął Josep Pons.

W Barcelonie w roli Rusałki występują Asmik Grigorian i Olesya Golovneva, a w roli Księcia – Piotr Beczała i Ryan Capozzo. W postać Obcej Księżnej wciela się Karita Mattila, a w postać Jeżibaby – Okka von der Damerau. W roli Wodnika występuje Alexandros Stavrakakis.
Po spektaklach w Barcelonie Piotr Beczała wystąpi w roli tytułowego bohatera „Lohengrina” Richarda Wagnera w Bayerische Staatsoper w Monachium i na Festiwalu w Bayreuth. Na festiwal Arena di Verona powróci jako Don José w „Carmen” Georgesa Bizeta, a na festiwalu w Salzburgu po raz pierwszy zmierzy się z partią tytułową w „Andrea Chénier” Umberta Giordana.

W sezonie 2025/26 artysta wystąpi na takich scenach, jak Opera Paryska (Radames w „Aidzie” Verdiego), The Metropolitan Opera w Nowym Jorku (Andrea Chénier), Wiener Staatsoper (Don José, Książę w „Rusałce”), Staatsoper Unter den Linden w Berlinie (Cavaradossi w „Tosce” Pucciniego), Bayerische Staatsoper w Monachium (Manrico w „Trubadurze” Verdiego, tytułowy Faust w operze Charlesa Gounoda), Osterfestspiele Baden-Baden (Lohengrin), Teatro Real w Madrycie (Manrico).

W 2019 roku Piotr Beczała został nagrodzony „Złotą Muszką”, nagrodą ORFEO Fundacji im. Bogusława Kaczyńskiego.