REKLAMA

Barok w Warszawie i Płocku. Powraca festiwal „Dramma per musica”

Koncerty muzyki barokowej zaprezentowane zostaną w Warszawie i Płocku. W programie znajdą się dzieła artystów związanych z głównymi ośrodkami muzycznymi XVII-wiecznej Europy (Hamburg, Londyn, Rzym, Wenecja). Wrześniowy weekend (9-10 września) będzie okazją do odwiedzenia miasta, które na przełomie XI i XII wieku było jedną ze stolic Polski.

W koncertach udział wezmą wybitni wokaliści i instrumentaliści specjalizujący się w wykonawstwie muzyki dawnej. Usłyszymy dzieła twórców pochodzących z dwóch konkurujących ze sobą ośrodków gospodarczych: Republiką Wenecką (Antonio Vivaldi i Antonio Lotti) i Związkiem Hanzeatyckim (Georg Friedrich Händel i Dietrich Buxtehude).

8 września 2023 roku o godz. 20.00, w pięknej Sali Kolumnowej Uniwersytetu Warszawskiego oraz 9 września 2023 roku o godz. 18.00, w Auli Małachowianki w Płocku odbędzie się koncert „Händel & Vivaldi”. Wystąpią: Anna Radziejewska (mezzosopran) i Jakub Foltak (kontratenor). Zespół instrumentów dawnych Royal Baroque Ensemble poprowadzi Lilianna Stawarz.

Koncert „Lotti & Buxtehude” będzie miał miejsce 6 września 2023 roku o godz. 20.00 w warszawskiej Archikatedrze św. Jana oraz 10 września w płockiej Katedra Wniebowzięcia NMP o godz. 19.30. Wystąpią: Wiktoria Oskroba (sopran) oraz Anna Radziejewska (mezzosopran). Orkiestrę Royal Baroque Ensemble oraz Chór Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego poprowadzi Andrzej Borzym junior.

Anna Radziejewska (Agrypina) i Michał Sławecki (Neron) w „Agrypinie” w reżyserii Natalii Kozłowskiej © www. kozlowska.art.pl
Anna Radziejewska (Agrypina) i Michał Sławecki (Neron) w „Agrypinie” w reżyserii Natalii Kozłowskiej © www. kozlowska.art.pl

Organizatorem festiwalu „Dramma per musica” jest Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej. Organizacja skupiająca artystów, ludzi sztuki i nauki, których pasją jest sztuka baroku. Działa od 2012 roku. Prezesem Stowarzyszenia jest prof. dr hab. Lilianna Stawarz, wybitna polska klawesynistka i kierownik muzyczny, zaś wiceprezesem dr hab. Anna Radziejewska, światowej klasy solistka operowa. Celem działalności jest popularyzacja sztuki, w szczególności związanej z tradycją baroku.

Zrealizowana w 2014 roku inscenizacja „Agrypiny” George’a Friedricha Händla, wystawiona w reżyserii Natalii Kozłowskiej i muzycznym kierownictwem Liliany Stawarz w Teatrze Królewskim w warszawskich Łazienkach Królewskich została nominowana do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej w kategorii Wydarzenie Muzyczne Roku 2014. Śpiewali w niej: Anna Radziejewska, Barbara Zamek, Wojtek Gierlach, Bartosz Rajpold, Michał Sławecki, Artur Janda, Jakub Józef Orliński i Hubert Zapiór, rejestrację można zobaczyć w Ninatece, platformie internetowej, na której udostępniane są zasoby Narodowego Instytutu Audiowizualnego.

W 2015 roku powstał Festiwal Oper Barokowych. Podczas 5 edycji zaprezentowane zostały premiery takich dzieł, jak m. in. „Orlando” (także dostepny w Ninatece) i „Alcina” George’a Friedricha Händla oraz „Farnace” Antonio Vivaldiego.

Przy stowarzyszeniu powstała orkiestra Royal Baroque Ensemble, prowadzona przez Liliannę Stawarz. Od 2013 roku stała współpraca artystyczna i impresaryjna łączy Stowarzyszenie z Chórem Collegium Musicum Uniwersytetu Warszawskiego.

Kacper Szelążek (Gilade) w „Farnace” w reżyserii Natalii Kozłowskiej © Dramma per musica
Kacper Szelążek (Gilade) w „Farnace” w reżyserii Natalii Kozłowskiej © Dramma per musica

Pełen program znajduje się tutaj. Na stronie wkrótce zostanie też podana informacja o możliwości nabycia biletów.

reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img

Również popularne