Urodziła się 23 sierpnia 1938 roku w Genui. Na scenie operowej zadebiutowała w 1961 roku w Teatro Nuovo w Mediolanie w „Mese Mariano” Umberto Giordano. Na początku swojej kariery wykonywała repertuar liryczny: Kleopatrę w „Juliuszu Cezarze”, Konstancję w „Uprowadzeniu z seraju”, Manon w dziele Masseneta i Małgorzatę w „Fauście”. Śpiewała role przeznaczone dla sopranu spinto. Kreowała m. in.: Fiordiligi w „Così fan tutte” , Donnę Annę w „Don Giovannim”, Agatę w „Wolnym strzelcu”, Elzę w „Lohengrinie”, Tatianę w „Eugeniuszu Onieginie”, Magdalenę w „Andrea Chénier”, Elżbietę w „Tannhäuserze”, Marszałkową w „Kawalerze srebrnej róży”, tytułową Toskę i Ariadnę na Naxos. Wystepowała także w dziełach mniej znanych, takich jak „Sakuntala” Franca Alfano czy „Francesca da Rimini” Riccardo Zandonaia. Na Festiwalu w Salzburgu w latach 1969-1971 wystąpiła w „Rappresentatione di Anima, et di Corpo” Emilia de’ Cavalieriego.
Występowała gościnnie m. in.: w La Fenice w Wenecji, Wiedeńskiej Operze Państwowej, Bawarskiej Operze w Monachium, Hamburskiej Operze Państwowej i Teatrze Bolszoj w Moskwie.
Wykonywała także repertuar oratoryjny, występowała w koncertach symfonicznych. Jej nagrania płytowe to m. in.: Fiordiligi „Così fan tutte” (po włosku w 1969 roku i po niemiecku w 1971 roku), Maddalena w „Andrea Chénier” z Franco Corellim i Piero Cappuccillim z 1973 roku, nagranie ukazało się na DVD w Hardy Classic, Elżbieta w „Tannhäuserze”. Zarejestrowała „IV Symfonię” Mahlera, „Requiem” Mozarta, „Carmina Burana” Orffa, „Mszę h-moll” Bacha. Zagrała rolę nauczycielki śpiewu w filmie Arnauda des Pallièresa „Drancy Avenir” w 1997 roku. Istnieje z nią wiele nagrań nieoficjalnych.
Była żoną dyrygenta Herberta Kegla. Ich syn Björn Casapietra jest włoskim aktorem filmowym.