Zainicjowany przed laty przez ówczesnego dyrektora Filharmonii Krakowskiej, Bogdana Toszę, Festiwal w tym roku obejmuje cztery programy „rozstrzelone” czasowo od 28 III do 4 X 2025.
W programie finału znajdzie się muzyka wczesnej i środkowej fazy modernizmu, w tym dwa dzieła patrona festiwalu. Na początku przejaw wczesnomodernistycznej melancholii – Etiuda b-moll Szymanowskiego, w kanonicznym opracowaniu z lat czterdziestych, autorstwa przyjaciela kompozytora, dyrygenta Grzegorza Fitelberga. Później dzieło Szymanowskiego z okresu podróży śródziemnomorskich – inspirowany wierszem „Noc majowa” Tadeusza Micińskiego, oniryczny, pełen subtelnych zachwytów nad naturą i delikatnej mgiełki, w filmie Wajdy „Panny z Wilka” dodatkowo skojarzony z proustowskim poczuciem dziwności czasu – I Koncert skrzypcowy Szymanowskiego. Partię solową wykona młoda litewska skrzypaczka, laureatka wielu nagród na konkursach międzynarodowych (m. in. Brahmsa w Pörtschach), Dalia Kuznecovaitė.

Na finał zabrzmi III Symfonia c-moll Aleksandra Skriabina „Boski poemat” – secesyjna, całkiem tradycyjna jeszcze, inspirowana Wagnerem wykładnia jego filozofii „potępienia i wyzwolenia przez sztukę”. Dawka potężnej muzyki późnoromantycznej, w której Antoni Wit znakomicie się czuje.