Najnowszą premierę The Metropolitan Opera w Nowym Jorku „Aidę” Giuseppe Verdiego wyreżyserował Michael Mayer, współpracujący już z tą sceną przy takich produkcjach, jak „Traviata” czy „Rigoletto” Verdiego. Spektakl ten zastąpi w repertuarze Met kultową inscenizację „Aidy” Verdiego w reżyserii Sonji Frisell graną nieprzerwanie od 1988 roku, w której występowało wielu legendarnych śpiewaków, m. in. najsłynniejsza polska Amneris Stefania Toczyska. Jeden z ostatnich, pożegnalnych spektakli tej inscenizacji relacjonował wiosną 2023 roku na łamach portalu ORFEO Tomasz Gajewski.
Autorką projektu scenografii nowej produkcji jest Christine Jones, kostiumów – Susan Hilferty, reżyserię świateł przygotował Kevin Adams, a choreografię – Oleg Glushkov. Kierownictwo muzyczne premiery objął Yannick Nézet-Séguin, dyrektor muzyczny Met. Spektakl w pierwotnym zamyśle miał otworzyć sezon artystyczny 2020/21 w The Metropolitan Opera, ale plany te pokrzyżowała pandemia i premierę spektaklu przełożono na 2024 rok. W międzyczasie Piotr Beczała zadebiutował w roli Radamesa na letnim festiwalu w Salzburgu, a później wykonywał ją w Teatro Real w Madrycie i na festiwalu Arena di Verona.
Rolę tytułowej Aidy w najnowszej premierze wykonuje debiutująca w Met Angel Blue, w jej sceniczną rywalkę księżniczkę Amneris wciela się Judit Kutasi, a obu artystkom w roli Radamesa partneruje polski tenor Piotr Beczała. Obsadę dopełniają Quinn Kelsey (Amonasro), Dmitry Belosselskiy (Ramfis) i Morris Robinson (Faraon). Spektakle z udziałem Piotra Beczały zaplanowano na 31 grudnia 2024 roku oraz 4, 7, 10, 14, 18, 21 i 25 stycznia 2025 roku. Ostatni z nich 25 stycznia 2025 roku transmitowany będzie na całym świecie na żywo w ramach słynnego cyklu „The Met: live in HD 2024/25”.
W kolejnych miesiącach w obsadach znaleźli się także: Christina Nilsson (Aida), Elīna Garanča (Amneris), Brian Jagde (Radames), Amartuvshin Enkhbat, Roman Burdenko, Michael Chioldi (Amonarso), Alexander Vinogradov, Morris Robinson (Ramfis), a w roli Faraona w dziewięciu spektaklach w marcu, kwietniu i maju 2025 roku występować będzie polski bas Krzysztof Bączyk. Za pulpitem dyrygenckim staną również Alexander Soddy i John Keenan.
Piotr Beczała w The Metropolitan Opera w Nowym Jorku wystąpił już w ponad 160 spektaklach. W ostatnich latach artysta zapraszany był również do udziału w przedstawieniach sylwestrowych. W 2018 roku wystąpił 31 grudnia w partii Maurizia w premierze „Adriany Lecouvreur” Francesca Cilei. Trzy lata później, w 2021 roku Piotr Beczała w sylwestrowy wieczór wystąpił w Met w roli Księcia Mantui w premierze „Rigoletta” Giuseppe Verdiego, a w 2022 roku zadebiutował tam w partii Lorisa Ipanowa w sylwestrowej premierze „Fedory” Umberta Giordana.
W najbliższych miesiącach artysta zaśpiewa m. in. Księcia w „Rusałce” Antonína Dvořáka w Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, Maria Cavaradossiego w „Tosce” Giacoma Pucciniego w Wiener Staatsoper, gdzie wykona także partię Manrika w „Trubadurze” Giuseppe Verdiego. Powróci jako tytułowy Lohengrin w operze Richarda Wagnera do Opery w Zurychu, na słynny festiwal w Bayreuth i do Bayerische Staatsoper w Monachium, gdzie wystąpi także jako Don José w „Carmen” Georgesa Bizeta. Pod koniec sierpnia 2025 roku dołączy do swojego repertuaru tytułową partię w „Andrea Chénier” Umberta Giordana, w wersji koncertowej tej opery zaśpiewa na letnim festiwalu w Salzburgu.