Podczas koncertów „Spod ręki Mistrza” zabrzmią zarówno formy dedykowane rozbudowanym zespołom wykonawczym, jak i kameralne, wszystkie ukazujące kunszt ich twórców. Cykl rozpocznie uroczysty Koncert Noworoczny, w programie znajdą się m. in. „Concerto grosso op. 6 nr 8”, zwane „Koncertem Bożonarodzeniowym” Arcangelo Corellego, „III suita orkiestrowa” (BWV 1068) i Kantata „Jauchzet Gott in allen Landen” (BWV 51) Jana Sebastiana Bacha, „Marche pour la cérémonie des Turcs” i uwertura z „Ballet de la nuit” Jean- Baptiste Lully’ego, a także Kantata „Tra le fiamme” (HWV 170) Georga Friedricha Händla. Koncert zwieńczy jedno z najsłynniejszych dzieł instrumentalnych baroku, „Muzyka ogni sztucznych” (HWV 351), czyli „Music for the Royal Fireworks”.
25 stycznia 2025 roku w Koncercie Noworocznym z cyklu „Spod ręki Mistrza” na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej wystąpi Dorota Szczepańska, orkiestrę Musicae Antiquae Collegium Varsoviense (MACV) WOK poprowadzi Adam Banaszak.

– Oczywiście, że Koncert Noworoczny jednoznacznie zmierza w stronę pewnego repertuaru i konwencji – opowiada Adam Banaszak, kierownik muzyczny orkiestry MACV WOK w wywiadzie dla PAP MediaRoom. – Na przełomie grudnia i stycznia „doświetlamy” się cudownymi iluminacjami na ulicach miast i choinkowymi lampkami w naszych domach, tak intuicyjnie chcemy „rozświetlić się” muzycznie. To muzyka piękna światła i radości, która, jak wierzymy, może tchnąć optymizm w Państwa, wciąż pachnące nowością, kalendarze na ten rok.
Ale zrobimy to zupełnie inaczej niż w Wiedniu. Zamiast „Marsza Radetzky’ego” u nas będzie „Marsz Turecki” Lully’ego, znany szerszej publiczności z filmu „Wszystkie poranki świata”. Zamiast walców i polek rodu Straussów proponujemy inne orkiestrowe popisy: „Suitę D-dur” Bacha, „Muzykę sztucznych ogni” Händla, ale także Concerto grosso op. 6 nr 8 „Fatto per la notte di Natale” Arcangelo Corelliego. Zamiast tradycyjnie wykonywanych arii operowych i operetkowych usłyszymy dwie solowe kantaty. Dorota Szczepańska, sopranistka, która niedawno lśniła na naszej scenie m.in. w „Juliuszu Cesarze”, wykona kantatę „Tra le fiamme” Händla oraz „Jauchzet Gott in allen Landen” Bacha. Obie są szalenie wirtuozowskie i koloraturowe.

Kolejnymi koncertami cyklu będą „Miłość i śmierć” wybrane utwory z Szóstej Księgi Madrygałów Carla Gesualdo di Venosa (22 lutego 2025 roku) oraz „Stabat Mater” Antonio Vivaldiego i Giovanniego Battisty Pergolesiego z udziałem Gabrieli Legun i Jana Jakuba Monowida (1 marca 2025).
Wszystkie koncerty odbędą się w Teatrze WOK przy Alei Solidarności 76b w Warszawie.