REKLAMA

Polscy artyści na świecie: Szymon Mechliński w roli Sharplessa w „Madama Butterfly” Giacomo Pucciniego w Teatro Massimo di Palermo

W piątek, 16 lutego 2024 roku Szymon Mechliński zadebiutował na scenie sycylijskiego Teatro Massimo di Palermo w partii Sharplessa w „Madama Butterfly” Giacomo Pucciniego. Polski baryton występuje u boku Marii Agresty (Cio-Cio-San) i Jonathana Tetelmana (Pinkerton). Spektaklami dyryguje Omer Meir Wellber.

Spektakl jest koprodukcją z Festiwalem Operowym w Maceracie, wyreżyserował go Nicola Berloff we współpracy z Luigią Frattaroli oraz dramaturgiem Alexandrą Jud. Autorem projektu scenografii jest Fabio Chersticha, kostiumów – Valeria Donata Bettella, projekcji video – Paul Secchi, a za reżyserię świateł odpowiada Valerio Tiberi.

W zaplanowanych na 16, 18, 21 i 23 lutego 2024 roku spektaklach Szymonowi Mechlińskiemu (Sharpless) towarzyszą Maria Agresta (Cio-Cio-San), Jonathan Tetelman (Pinkerton), Silvia Beltrami (Suzuki), Emanuela Sgarlata (Kate), Massimiliano Chiarolla (Goro), Italo Proferisce (Yamadori), Nicolò Ceriani (Bonzo). Chórem i Orkiestrą Teatro Massimo di Palermo dyryguje Omer Meir Wellber.

Maria Agresta (Cio-cio-san) i Szymon Mechliński (Sharpless) © Rosellina Garbo
Maria Agresta (Cio-cio-san) i Szymon Mechliński (Sharpless) © Rosellina Garbo

Szymon Mechliński ukończył Akademię Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, jest laureatem licznych konkursów wokalnych, m. in. III nagrody na IV Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w 2019 roku oraz II nagrody i nagrody im. Bogusława Kaczyńskiego dla najlepszego polskiego głosu na XI Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w 2022 roku.

Jonathan Tetelman (Pinkerton) i Szymon Mechliński (Sharpless) © Rosellina Garbo
Jonathan Tetelman (Pinkerton) i Szymon Mechliński (Sharpless) © Rosellina Garbo

Występuje w partiach barytonowych w polskich i europejskich teatrach operowych, m. in. jako Lord Guglielmo Cecil w „Marii Stuardzie” Gaetano Donizettiego w Dutch National Opera & Ballet w Amsterdamie, Hrabia Luna w „Trubadurze” Giuseppe Verdiego w Teatro Regio di Parma, Silvio w „Pajacach” Ruggiero Leoncavalla w Fińskiej Operze Narodowej w Helsinkach, Amonasro w „Aidzie” Giuseppe Verdiego i Escamillo w „Carmen” Georgesa Bizeta w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, Lescaut w „Manon” Julesa Masseneta w Operze Wrocławskiej, Miecznik w „Strasznym Dworze” Stanisława Moniuszki w Teatrze Wielkim im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu.

Pasją artysty jest odkrywanie zapomnianych oper polskich kompozytorów. Arie z tych oper wykonuje podczas swoich recitali solowych. Wystąpił jako Gasztołd w koncertowym wykonaniu „Barbary Radziwiłłówny” Henryka Jareckiego, w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie w maju 2022 roku.

W maju 2024 roku zaśpiewa partię Pietro Negri w koncertowym wykonaniu opery „Beatrix Cenci” Ludomira Różyckiego w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.

Anastasia Lo Verde (Dolore), Maria Agresta (Cio-cio-san) i Szymon Mechliński (Sharpless) © Rosellina Garbo
Anastasia Lo Verde (Dolore), Maria Agresta (Cio-cio-san) i Szymon Mechliński (Sharpless) © Rosellina Garbo
reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img
reklamaspot_img

Również popularne