1 kwietnia Metropolitan Opera pokaże „Falstaffa”, operę Verdiego opartą na dwóch dziełach Szekspira – Wesołych kumoszkach z Windsoru” i „Henryku IV”. W inscenizacji Roberta Carsona wystąpi plejada gwiazd operowej sceny, z Michaelem Vollem w roli tytułowej na czele. To pierwszy występ tego barytona w operze Verdiego na tej scenie Met. W trzy sprytne kobiety dręczące Falstaffa wcielą się: sopranistka Ailyn Pérez jako Alice Ford, sopranistka Jennifer Johnson Cano jako Meg Page i mezzosopranistka Marie-Nicole Lemieux jako Pani Quickly, zaś w roli młodej pary, Nannetty i Fentona, ujrzymy sopranistkę Herę Hyesang Park i tenora Bogdana Volkova. Pana Forda wykona Christoph Maltman. Orkiestrę Met poprowadzi Maestro Daniele Rustioni. Prelekcję wygłosi Lech Koziński.
15 kwietnia zobaczyć będzie można „Kawalera srebrnej róży”, słynną operę Ryszarda Straussa. W trzech głównych rolach w inscenizacji Roberta Carsena wystąpią trzy wielkie operowe gwiazdy. Lise Davidsen zadebiutuje na scenie Met w roli Marszałkowej, zaś mezzosopranistka Isabel Leonard – w roli Oktawiana. Partnerować będzie im sopranistka Erin Morley w roli Zofii. Bas Günther Groissböck powróci do Met jako Baron Ochs. Na scenie zobaczymy również Markusa Brücka w roli ojca Zofii, Pana von Faninala. Orkiestrę poprowadzi Simone Young. Prelekcję wygłosi Robert Kamyk.
29 kwietnia Met zaprezentuje „Czempiona”. To kolejne dzieło sześciokrotnego laureata nagrody Grammy, kompozytora Terence’a Blancharda, które pojawi się w Nowym Jorku. W ubiegłym sezonie duży sukces odniosła opera „Fire Shut Up in my Bones” („W moich kościach ogień”). „Czempion” to operowy debiut Blancharda. Bas-baryton Ryan Speedo Green wciela się w młodego boksera Emile’a Griffitha, który pnie się po szczeblach sportowej kariery, zaś bas-baryton Eric Owens pojawi się na scenie jako starsza wersja bohatera, prześladowana przez wydarzenia z przeszłości. Dwóm śpiewakom partnerować będą sopranistka Latonia Moore jako Emelda Griffith, w roli matki Griffitha, skłóconej z synem, oraz mezzosopranistka Stephanie Blythe, jako właścicielka baru Kathy Hagan. Operą Blancharda dyrygować będzie dyrektor muzyczny Met Yannick Nézet-Séguin. Za reżyserię odpowiada James Robinson, znany z uwielbianych przez widzów „Porgy i Bess” oraz „Fire Shut Up in My Bones”. Choreografię stworzy Camille A. Brown, również pracująca wcześniej przy tych produkcjach. Prelekcję wygłosi Andrzej Kostyra.
Projekcje odbywają się w warszawskim Teatrze Studio, na Dużej Scenie im. Józefa Szajny. Bilety można kupić tutaj.