Festiwal w Bregencji odbywa się w lipcu i w sierpniu. Założeniem wydarzenia jest prezentacja słynnych dzieł operowych na specjalnie zbudowanej scenie na Jeziorze Bodeńskim. Spektakularne produkcje w otwartej przestrzeni wykorzystują zdobycze współczesnej techniki. Organizatorzy od początku utworzenia Festiwalu mają też ambicję pokazywania na scenie pobliskiego teatru (Festspielhaus) dzieł mniej znanych lub rzadziej obecnych w repertuarze światowym. W tym roku jest to „Ernani” Giuseppe Verdiego, a rolę tytułową wykona Saimir Pirgu, słynny tenor albański. Odbywają się też przedstawienia dramatyczne, a w ramach Opera Studio (we współpracy z konkursem wokalnym Neue Stimmen) pokazany zostanie „Werther” Julesa Masseneta.
Anna Marchwińska współpracuje z Festiwalem w Bregencji od 2009 roku. W tej edycji jest coachem wokalnym solistów zaproszonych do nowej produkcji „Ernaniego” Giuseppe Verdiego oraz wznowienia ubiegłorocznej inscenizacji „Madame Butterfly” Giacomo Pucciniego w reżyserii Andreasa Homoki i dyrekcji muzycznej Enrique Mazzoli. Każdy tytuł wystawiany jest na jeziorze przez dwa sezony, w przyszłym roku planowany jest „Wolny strzelec” Carla von Webera.
„Madame Butterfly” to siódma produkcja Marchwińskiej na na Seebühne, poprzednio były to: „Aida” (2009), „Andrea Chénier” (2011-2012), „Czarodziejski flet” (2013-2014), „Turandot” (2015-2016), „Carmen” (2017-2018) oraz „Rigoletto” (2019-2021). Pianistka przygotowywała w Bregencji także pozycje z polskiego repertuaru: „Króla Rogera” Karola Szymanowskiego (2009), „Pasażerkę” Mieczysława Weinberga (2010) i „Kupca weneckiego” Andrzeja Czajkowskiego (2013).
W tegorocznej produkcji, podobnie jak w ubiegłym roku bierze udział Łukasz Załęski, o jego interpretacji F.B. Pinkertona pisaliśmy tutaj. „Madame Butterfly”, przygotowywana w potrójnej obsadzie zostanie pokazana w tym roku blisko 30 razy, premiera wznowienia odbędzie się 20 lipca 2023 roku o godz. 21.15.
Podczas pracy w Bregencji Anna Marchwińska regularnie gra też w orkiestrze Wiener Symphoniker, w tym roku wystąpi w kilku koncertach symfonicznych grając w na klawesynie w „Tanzsuite nach Klavierstücken von François Couperin” Ryszarda Straussa, czeleście w „Valses nobles et sentimentales” Maurice’a Ravela i „Czterech ostatnich pieśniach” Ryszarda Straussa, a także na fortepianie w „Central Park in the Dark” Charlesa Ivesa.
Współpracuje też w ramach Opera Studio, gdzie uczestniczyła w przygotowaniach do „Wesela Figara” „Così fan tutte”, „Don Giovanniego” Wolfganga Amadeusza Mozarta i „Eugeniusza Oniegina” Piotra Czajkowskiego. Występuje z recitalami w ramach serii „Musik und Poesie”.
Anna Marchwińska studiowała na Akademii Muzycznej im F. Chopina w Warszawie. Ukończyła także Stanford University w Kalifornii i Juilliard School of Music w Nowym Jorku. Brała udział w wielu letnich festiwalach muzycznych, m.in.: Music Academy of the West w Santa Barbara, Tanglewood Music Center, Merola Opera Program w San Francisco oraz Chautauqua Festival (1999).
W latach 1997-2001 była wykładowcą w Juilliard School Opera Center i Vocal Arts Department, współpracowała wtedy także z operowymi scenami Nowego Jorku: Metropolitan Opera i New York City Opera. Od 2002 związana jest z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, jest tam kierownikiem korepetytorów solistów. Specjalizuje się w muzyce kameralnej, zarówno wokalnej, jak i instrumentalnej. Anna Marchwińska współpracuje z wieloma znanymi artystami operowymi, w ostatnim czasie w programie The Insider SA wyemitowano krótki film o Pretty Yende („Pretty Yende Beutiful Documentary”). Uwieczniono tam fragment lekcji tej wspaniałej sopranistki z Anną Marchwińską w Warszawie. Film do obejrzenia tutaj.