Jest to produkcja Narodowego Centrum Sztuk Performatywnych w Pekinie, którą przygotował Hugo de Ana w 2024 roku. Teraz ta produkcja pod Dyrekcją Giampaolo Bisantiego prezentowana jest w Królewskim Teatrze Operowym w Maskacie.
Królewski Teatr Operowy w Maskacie (Royal Opera House Muscat) znajduje się w dzielnicy Szati al-Qurm w stolicy sułtanatu Omanu, Maskacie. Budowę rozpoczęto w 2007 roku. Uroczyste otwarcie odbyło się we wrześniu 2011 roku przedstawieniem „Rigoletta” Giuseppe Verdiego. Sezon teatralny 2011 roku otwarto 14 października 2024 roku „Turandot” Giacomo Pucciniego w wykonaniu zespołu z Werony pod dyrekcją Plácido Domingo. Teatr w Maskacie stał się trzecią sceną operową w krajach arabskich Bliskiego Wschodu po scenach w Bejrucie i Kairze.
Widownia teatru o 1100 miejscach utrzymana jest w kolorystyce złota i czerwieni. Na oparciach foteli znajdują się monitory, na których ukazują się teksty w języku arabskim i angielskim. Królewska loża umieszczona jest naprzeciw sceny. Nadscenie liczy 32 m wysokości. Z teatrem współpracuje utworzona w roku 1985 Królewska Orkiestra Symfoniczna, składająca się z muzyków arabskich.
Narodowe Centrum Sztuk Performatywnych w Pekinie (NCPA) przyjeżdża do Omanu po raz pierwszy. Produkcja „Balu maskowego” inauguruje najnowszy sezon artystyczny w Królewskim Teatrze Operowym w Maskacie. W inauguracji sezonu bierz udział dwoje polskich artystów: Piotr Beczała (Gustaw) oraz Agnieszka Rehlis (Ulryka).
Partnerować im będą: opery Elena Stikhina (Amelia), Liao Chaoyong (Renato) oraz Enkeleda Kamani (Oscar). Orkiestrę Teatro Lirico di Cagliari prowadzi Giampaolo Bisanti.