Na Arena di Verona po ubiegłorocznym debiucie w roli Amneris w „Aidzie” Giuseppe Verdiego powraca Agnieszka Rehlis. Mezzosopranistka wystąpi w inscenizacji w reżyserii Stefana Pody, która zainaugurowała jubileuszową, 100. edycję festiwalu w 2023 roku, a ze względu na charakterystyczną scenografię i kostiumy nazwano ją „kryształową Aidą”. Rehlis wystąpi w dziesięciu spektaklach „Aidy”, u boku m. in. Marii José Siri, Olgi Maslovej, Anny Netrebko i Mariny Rebeki (Aida), a także Gregorego Kunde, Briana Jagde, Luciana Ganci i Yusifa Eyvazova (Radames).

W jednym spektaklu (27 lipca 2025 roku) wystąpi wraz z Aleksandrą Kurzak. Sopranistka po raz pierwszy zmierzy się z partią tytułowej Aidy. W roli Radamesa towarzyszyć jej będzie francuski tenor Roberto Alagna. Polscy melomani będą mieli okazję posłuchać Aleksandry Kurzak w roli Aidy podczas listopadowych spektakli Opery Krakowskiej.
Kurzak na Arena di Verona wystąpi jeszcze w „Carmen” Georgesa Bizeta. 4 lipca 2025 roku wcieli się w postać Micaëli. W gwiazdorskiej obsadzie znaleźli się również Aigul Akhmetshina (Carmen), Roberto Alagna (Don Josè) i Erwin Schrott (Escamillo). W inscenizacji w reżyserii Franca Zeffirellego 14 sierpnia 2025 roku w roli Don Josègo wystąpi z kolei polski tenor Piotr Beczała, również u boku baszkirskiej mezzosopranistki Aigul Akhmetshiny w partii tytułowej.

Arena di Verona jest starożytnym rzymskim amfiteatrem z I wieku n. e. Festiwal operowy został zainaugurowany tam w 1913 roku wystawieniem „Aidy” Giuseppe Verdiego. Od tamtego czasu wydarzenie gościło największych śpiewaków, na czele z Marią Callas (włoski debiut artystki w 1947 roku), Renatą Tebaldi, Magdą Olivero, Giuliettą Simionato, Fedorą Barbieri, Franco Corellim, Mario del Monaco, Giuseppe di Stefano, Montserrat Caballé, Plácidem Domingiem, Luciano Pavarottim.
Polscy artyści byli obecni na festiwalu od samego początku jego istnienia (1913). W czasach przedwojennych wystąpili tam m. in. Rosa Raisa jako Walentyna w „Hugenotach” Giacoma Meyrerbeera (1933), Stani Zawadzka jako Julia w „Westalce” w Gaspare Spontiniego (1927) czy też Nikola Rakowski jako Herold królewski w „Lohengrinie” Richarda Wagnera (1922).

Występowała tam Stefania Toczyska: jako Laura w „Giocondzie” Amilcare Ponchiellego (1980), Amneris w „Aidzie” (1994) i tytułowa Carmen w operze Bizeta (1984). Krystyna Rorbach wykonywała partię Giseldy w „Lombardczykach” Verdiego (1984). Zdzisława Donat wzięła udział w koncercie charytatywnym „Opera for Africa” (1985), podczas gdy Karol Stryja dyrygował kantatą „Aleksander Newski” Sergiusza Prokofiewa (1985). Joanna Omilian (Omilianowicz) śpiewała partię Abigaille w „Nabucco” Verdiego, u boku Renato Brusona w roli tytułowej.
Wielokrotnie występował na tym festiwalu Rafał Siwek, który od 2005 roku wykonywał tam rolę Colline’a w „Cyganerii” i Timura w „Turandot” Pucciniego, Ramfisa w „Aidzie” i Zachariasza w „Nabucco” Verdiego, Komandora w „Don Giovannim” Wolfganga Amadeusza Mozarta.

Mariusz Kwiecień występował tam jako Marcello w „Cyganerii” (2005), zaś w Schaunarda w tej operze wcielał się Szymon Komasa (2009). Merkucjem w operze „Romeo i Julia” Charlesa Gounoda, której akcja rozgrywa się właśnie w Weronie, był Artur Ruciński (2011). Artysta na festiwal powracał także jako Hrabia di Luna w „Trubadurze” Verdiego (2013, 2016) i Giorgio Germont w „Traviacie” (2013, 2016), wykonywał tam również solową partię barytonową w „Carmina burana” Carla Orffa (2014). W Amonasra w „Aidzie” wcielał się tam Andrzej Dobber (2013).
Od 2011 roku Aleksandra Kurzak ma na swoim koncie występy na Arena di Verona w takich partiach, jak Rozyna w „Cyruliku sewilskim” Gioachina Rossiniego, Violetta w „Traviacie” i Gilda w „Rigoletcie” Verdiego, tytułowa Julia w operze Gounoda, Santuzza w „Rycerskości wieśniaczej” Pietra Mascagniego, Nedda w „Pajacach” Ruggiera Leoncavalla, tytułowa Tosca i Cio-Cio-San w operach Pucciniego.
W ostatnich latach na festiwalu debiutowali Krzysztof Bączyk (Zuniga w „Carmen”, Faraon w „Aidzie”, Angelotti w „Tosce” w 2019 roku) oraz Ewa Płonka (Abigaille w „Nabucco” w 2023 roku).