Obecny, a także kolejny sezon artystyczny w wielu europejskich teatrach obfituje w premiery nowych inscenizacji oper Giacomo Pucciniego w związku z okrągłą, setną rocznicą śmierci kompozytora. Brukselski Teatr Królewski La Monnaie / De Munt powierzył wyreżyserowanie „Turandot” Belgowi Christophe’owi Coppensowi, który swoją inscenizację umieścił we współczesnym Hongkongu. Jak można przeczytać w zapowiedzi spektaklu, władza, pieniądze i przemoc nękają zamożną rodzinę, spod której wpływów próbuje się uwolnić zbuntowana księżniczka Turandot, w desperacji uciekająca do najgorszych rozwiązań.. Scenografię zaprojektował reżyser Christoph Coppens wraz z grupą I. S. M. Architecten, za dramaturgię odpowiedzialny jest Reinder Pols, reżyserię świateł przygotował Peter van Praet.
Występującej w tytułowej roli Turandot Ewie Vesin towarzyszą: Stefano la Colla (Kalaf), Venera Gimadieva (Liu), Michale Pertusi (Timur), Leon Košavić (Ping/Mandaryn), Alexander Marev (Pang/Perski Książę) i Valentin Thill (Pong). Co ciekawe, w wykonywanej zwykle przez tenora partii Cesarza występuje mezzosopranistka Ning Liang. Kierownictwo muzyczne premiery objął Ouri Bronchti.
Spektakle z udziałem Ewy Vesin zaplanowano na 18, 21, 25, 27 i 30 czerwca 2024 roku. Spektakl 25 czerwca 2024 roku transmitowany będzie na kanale Musiq3 & Klara, zapowiedziano również streaming spektaklu na stronie lamonnaie.be w dniach 2 września – 13 października 2024 roku.
Ewa Vesin studiowała śpiew na Akademii Muzycznej w Krakowie i Akademii Muzycznej we Wrocławiu, którą ukończyła jako mezzosopran. Śpiewała tytułową Carmen w operze Georgesa Bizeta i księżniczkę Eboli w „Don Carlosie” Giuseppe Verdiego. Wśród następnie wykonywanych przez artystkę partii znajdują się: Leonora w „Trubadurze” i Desdemona w „Otellu” Giuseppe Verdiego, tytułowa Halka w operze Stanisława Moniuszki, tytułowa Tosca w operze Giacomo Pucciniego, Maddalena di Coigny w „Andrea Chenier” Umberto Giordana, Marie w „Umarłym mieście” Ericha Korngolda, Madame Lindoine w „Dialogach Karmelitanek” Francisa Poulenca, Renata w „Ognistym Aniele” Sergiusza Prokofiewa. Istotną część repertuaru sopranistki zajmują partie w operach Ryszarda Wagnera: Wellgunda w „Złocie Renu”, Zyglinda w „Walkirii”, Leśny Ptaszek w „Zygfrydzie”, Gutruna w „Zmierzchu Bogów”, Wenus w „Tannhäuserze”. Artystka ma na swoim koncie występy w takich teatrach, jak Opera National Montpellier, Theater an der Wien, Oslo Opera, Hannover Staatsoper, Hamburg Staatsoper, Deutsche Oper am Rhein, Opera di Roma, St. Galler Festspiele i Staatsoper Stuttgart. Jest także Dyrektorem Artystycznym Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antoniny Campi w Lublinie.
Ewa Vesin we wrześniu 2024 roku ponownie wcieli się w zimnokrwistą księżniczkę Turandot w spektaklach opery Pucciniego w Teatro Massimo w Palermo (w roli Timura towarzyszyć jej będzie polski bas Jerzy Butryn, w tej samej produkcji wystąpi także Ewa Płonka), a następnie w Teatrze Narodowym w Pradze. W sezonie artystycznym 2024/25 zadebiutuje w dwóch nowych rolach. W październiku 2024 roku zaśpiewa swoją pierwszą Brunnhildę w „Walkirii” Ryszarda Wagnera w Teatro Comunale di Bologna, a kilka miesięcy później, w kwietniu 2025 roku zadebiutuje w morderczej partii Abigaille w „Nabucco” Giuseppe Verdiego na deskach Opera de Toulon.